اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سردشت:

توسعه ظرفیت‌های فرهنگی در سردشت ضروری است

خبرگزاری فارس: فرماندار سردشت گفت: توسعه ظرفیت‌های فرهنگی در شکوفایی و توسعه شهرستان سردشت موثر و ضروری است.

توسعه ظرفیت‌های فرهنگی در سردشت ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ذبیح‌الله کاظمی ظهر امروز در نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی سردشت اظهار داشت: شهرستان سردشت دارای ظرفیت‌های بالایی در عرصه فرهنگ و آیین‌های بومی است که رشد و توسعه این ظرفیت، نقش موثری در شکوفایی و توسعه استان دارد.

وی با تاکید بر حفظ فرهنگ ایرانی و اسلامی در این شهرستان افزود: با توجه به اینکه شهرستان سردشت مرزی است از این رو باید در راستای ارتقای فرهنگ عمومی و بررسی مسائل و مشکلات فرهنگی منطقه و زمینه‌سازی برای مقابله با تهاجمات فرهنگی برنامه‌ریزی کرد.

کاظمی ادامه داد: اعتلای فرهنگ غنی ایرانی، اسلامی و حفظ سنت‌ها، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی از مهم‌ترین وظایف شورای فرهنگ عمومی است و اعضای شورا باید در این زمینه اهتمام و جدیت بیشتری داشته باشند.

این مسئول با تاکید بر ترویج و احیای فرهنگ بومی در این شهرستان گفت: احیای فرهنگ بومی یکی از اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی در این شهرستان است و در این زمینه باید اقدامات اساسی صورت گیرد تا شاهد رشد و پیشرفت مسائل فرهنگی در این شهرستان باشیم.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ بومی و محلی سردشت نیازمند برنامه‌ریزی است تصریح کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی باید در این زمینه نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

فرماندار سردشت خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌هایی با محور لباس، آداب و رسوم مناطق کردنشین در این زمینه موثر است و باید دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوط همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول