اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر شوشتر:

بودجه‌ریزی شهرداری شوشتر باید عادلانه باشد

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر شوشتر گفت: بودجه‌ریزی در شهرداری شوشتر باید با نگاهی عادلانه به مناطق سه‌گانه شهرداری انجام شود.

بودجه‌ریزی شهرداری شوشتر باید عادلانه باشد

 به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، غلام‌سلطانیان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای شهر شوشتر اظهار داشت: بودجه‌ریزی در شهرداری شوشتر باید عادلانه و بر اساس شاخص‌های منطقی انجام شود و در این باره باید شورای شهر دقیق‌تر و ریزبینانه‌تر عمل کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در بودجه تقدیمی از طرف شهرداری شوشتر به شورای شهر برای منطقه یک شهری10 میلیارد و 860 میلیون ریال، منطقه دو شهری9 میلیارد و 30 میلیون ریال و در منطقه سه شهری10 میلیارد و 17 میلیارد و 360 میلیون ریال پیش‌بینی شده است که در این باره تجدید نظر شود.

وی با اشاره به دلایل خود برای این مسئله افزود: بیشترین تمرکز در مرکز شهر است و بیشترین میزان درآمد از این ناحیه است ولی در هزینه‌کرد بودجه منطقه سه شهری بیشتر از منطقه یک در نظر گرفته شده است که باید به این مسئله رسیدگی کرد.

سلطانیان تأکید کرد: درصد‌های پیشرفت در مرکز شهر و نواحی دیگر شهری نیز عادلانه نیست، زیرا در مرکز شهر پروژه‌ها همگی در10 تا25 درصد پیشرفت فیزیکی قرار دارد ولی در نواحی سه و دو پیشرفت‌ها همگی در60 تا75 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از پروژه‌ها از سال88 در بودجه جاری شهرداری قرار دارد ولی تا کنونی اجرا نشده‌اند و به این دلیل باید مشکلات این موضوع را بررسی کرد.

وی افزود: باعث تأسف است که یک پروژه از سال88 در بودجه جاری شهرداری قرار گرفته باشد ولی تا کنونی که پایان سال90 است هنوز آن پروژه اجرایی نشده است و به این دلیل باید در نحوه بودجه‌ریزی در شهرداری شوشتر تجدید نظر شود و نباید این مشکلات تکرار شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بودجه جاری شهرداری شوشتر باید ضمانت اجرایی داشته باشد و صرف تعریف پروژه و تکرار آن‌ها در سال‌های آتی نمی‌توان مشکلات شهرداری را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی پروژه‌ها خلق‌الساعه تعریف و اجرا می‌شوند، افزود: برخی پروژه‌ها سریعاً تعریف و اجرا می‌شوند و سپس در متمم بودجه از شورای شهر در خواست مجوز می‌شود که باید با این نوع اجرای پروژه مقابله شود و در این باره نیز باید دقت نظر زیادی شود.

سلطانیان با اشاره به اینکه باید در این باره به مردم پاسخگو باشیم، تأکید کرد: باید پاسخگو باشیم که چرا در شرایطی که پروژه‌های قدیمی اجرا نمی‌شوند بار دیگر پروژه تعریف می‌کنیم و در این باره نیز باید شهرداری و نظام بودجه ریزی شهرداری متحول شود.

در شرایط کنونی شورای شهر در حال بررسی بودجه سال90 و رفع نواقص برای تصویب بودجه سال91 شهرداری شوشتر است.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول