اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی ارومیه اعلام کرد

اجرای طرح زوج و فرد خودروها در ارومیه

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی ارومیه گفت: برای حل مشکل ترافیک بعد از آذربایجان غربی طرح زوج و فرد پلاک‌ها در این شهر اجرا می‌شود.‌

اجرای طرح زوج و فرد خودروها در ارومیه

پرویز جلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: برای جمع‌آوری زباله‌ها و پسماندها مدیریت اقتصادی در شهر وجود ندارد و 20 درصد هزینه‌های جمع‌آوری و حمل دفع زباله‌های شهری شهرداری تقبل کرده است.

وی با بیان اینکه در تمامی شهرها هزینه حمل و جمع‌آوری زباله به عهده شهرداری است، افزود: در ارتباط با بازیافت، برخی شهرداری‌ها برای این امر افراد یا کارخانه‌هایی را در این زمینه پیدا می‌کنند و با ارائه مبلغی به  کارخانه‌ها منجر به دفع سریع زباله‌ها می‌شوند.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: در شهر ارومیه سازمان پسماند برای دفع زباله با یک نفر پیمانکار قرارداد بسته تا به ازای هر کیلو دفع زباله شهرداری مبلغ 20 ریال به آنها پرداخت کند.

رئیس شورای اسلامی ارومیه با بیان اینکه مشکلات ترافیک شهر ارومیه باید تعدیل شود، گفت: این مسئله به عهده شورای ترافیک استان آذربایجان غربی است.

جلیلی ادامه داد: در طول چند سال برای حل مشکل ترافیک بیشتر فعالیت‌های عمرانی، خیابان‌سازی، ساخت کوچه در ارومیه انجام شده که برای بهبود ترافیک مفید بود.

وی شهرستان ارومیه را دومین شهر دارای بیشترین اتومبیل دانست و گفت: گرچه ارومیه بعد از تهران بیشترین اتومبیل را در سطح شهر دارد اما مسئولان بعد از شهرداری و شورا می‌توانند در حل معضل ترافیک در شهر ارومیه گام مؤثری بردارند.

این مسئول اجرای طرح زوج و فرد را در ارومیه ضروری دانست و افزود: برای حل مشکل ترافیک بعد از موافقت شورای ترافیک استان طرح زوج و فرد پلاک‌ها در این شهر اجرا می‌شود.

جلیلی با بیان اینکه حل مشکل حاشیه‌نشینی در سرلوحه برنامه‌های اجرای مدیریت شهری قرار دارد، اظهار داشت: اقشار کم درآمد جامعه برای برآورده ساختن نیاز مسکن باید مورد حمایت قرار گیرند.

رئیس شورای شهر ارومیه با بیان اینکه اجرای طرح مسکن مهر در سطح وسیع می‌تواند گره‌گشای قسمتی از مشکلات حاشیه‌نشینی باشد، تأکید کرد: توزیع امکانات و بهره‌مندی افراد از طرح مسکن مهر باید یکسان و برابر باشد و مسئولان امر باید تلاش کنند نیاز اصلی و اولیه مردم تأمین شود.

رئیس شورای اسلامی ارومیه با اشاره به نوسازی بافت فرسوده شهری، خاطر نشان کرد: طرح‌ها و برنامه‌های تشویقی از جمله تخفیف 55 درصدی در هزینه عوارض دریافت پروانه تأسیس برای سرعت‌بخشی به روند نوسازی بناهای فرسوده اجرا می‌شود.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول