اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان آتش‌نشانی بیرجند خبر داد

افزایش 14 درصدی امدادرسانی در سال جاری

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرستان بیرجند گفت: آمار امدادرسانی این سازمان در سال جاری 14 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

افزایش 14 درصدی امدادرسانی در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری 378 مورد امدادرسانی توسط سازمان آتش‌نشانی بیرجند انجام شده که بخش زیادی از آن به تلفات جاده‌ای و همکاری با اورژانس و هلال‌احمر استان مربوط می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر 135 نفر با آتش‌نشانی بیرجند همکاری می‌کنند که 50 درصد آنها دانشجوی مرکز علمی کاربردی آتش‌نشانی در بیرجند هستند.

*کاهش 10 درصدی حریق در بیرجند

سرپرست آتش‌نشانی شهرستان بیرجند از کاهش 10 درصدی حریق خبر داد و گفت: میزان اطفای حریق در سال جاری 411 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش 10 درصدی برخوردار بوده است.

حسینی افزود: این کاهش به واسطه انجام برنامه‌های آموزش عمومی شهروندان محقق شده است.

*24 هزار تماس مزاحمی به آتش‌نشانی بیرجند

وی با بیان اینکه در سال جاری 25 هزار و 837 مورد تماس تلفنی به این سازمان شده، گفت: از این تعداد تنها یک ‌هزار و 516 مورد منجر به انجام عملیات شد و بقیه مزاحمت تلفنی بوده است.

سرپرست آتش‌نشانی شهرستان بیرجند به حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: از خبرنگاران خواستاریم در مورد اطلاع‌رسانی در مورد عواقب استفاده از مواد انفجاری تلاش کنند.

حسینی با اشاره به امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی بیرجند گفت: پنج ایستگاه ثابت، سه ایستگاه سیار و 25 دستگاه خودروی سبک و سنگین در این سازمان به ارائه خدمات می‌پردازند.

*خرید یک دستگاه بالابر با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال

سرپرست آتش‌نشانی شهرستان بیرجند از خرید یک دستگاه بالابر به ارتفاع 37 متر و با اعتباری معادل 15 میلیارد ریال خبر داد و گفت: این بالابر به زودی به ناوگان آتش‌نشانی اضافه می‌شود.

*توزیع کپسول‌های آتش‌نشانی بدون اخذ مجوز در بیرجند

حسینی بر ضرورت تهیه و یا شارژ کپسول‌های اطفای حریق در ادارات، منازل و اماکن تجاری تأکید کرد و گفت: دو شرکت بدون اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح، اقدام به توزیع و شارژ کپسول‌های آتش‌نشانی می‌کنند که در این راستا شهروندان باید توجه بیشتری داشته باشند.

وی گفت: کپسول‌هایی که این دو شرکت توزیع می‌کنند هم بسیار گران است و هم به دلیل آنکه از کالاهای نامرغوب چینی است، فاقد استاندارد هستند.

حسینی یادآور شد: تهیه کپسول‌های اطفای حریق از آتش‌نشانی بیرجند هم مقرون به صرفه بوده و هم از تولیدات داخلی و استاندارد است.

*توزیع 6 هزار کپسول آتش‌نشانی در بیرجند

سرپرست آتش‌نشانی شهرستان بیرجند از توزیع 6 هزار کپسول طی دو سال اخیر در بیرجند خبر داد و اضافه کرد: در پایان هر شش ماه با مشترکان تماس گرفته و شارژ مجدد آنها را یادآور می‌شویم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول