اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان:

فتح تفتان نشان از قدر بودن کوهنوردان اصفهانی دارد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان گفت: فتح قله تفتان زاهدان به وسیله کوهنوردان استان اصفهان نشان از قدرتمند بودن کوهنوردان این استان دارد و در آینده نیز دوباره شاهد چنین صعود‌های زیبایی هستیم.

فتح تفتان نشان از قدر بودن کوهنوردان اصفهانی دارد

صغری حسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد شرایط سفر ورزشی خود به قله تفتان استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: گروه کوهنوردی استان اصفهان در تاریخ 15 اسفندماه، ساعت پنج عصر با تعداد 27 نفر از کوهنوردان اصفهانی به طرف زاهدان حرکت کرد.

وی با بیان اینکه گروه کوهنوردی استان اصفهان در تاریخ 12 اسفند‌ماه، ساعت 16 بعد از ظهر به زاهدان رسید، تصریح کرد: چهار ساعت زمان خرید از بازار زاهدان در اختیار ورزشکاران قرار داده شد.

نایب رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان با اشاره به اینکه در ساعت 4.30 دقیقه عصر، چهار نفر خانم از تهران و سه مرد از زاهدان به جمع کوهنوردی استان اصفهان افزوده شدند، تأکید کرد: در ساعت 5 به طرف خاش حرکت کرده و در ساعت 9 شب به روستای دره‌گل رسیدیم.

وی ادامه داد: ساعت 10 شب، به طرف پناهگاه حرکت کرده و با توجه به کامل بودن ماه در آن شب از زیبایی‌های طبیعت بهره لازم برده شد، در ساعت 2.30 دقیقه نیمه شب به پناهگاه رسیدیم و در ساعت 8.30 دقیقه صبح به طرف قله حرکت کرده که آن روز برابر با تاریخ 17 اسفند‌ماه بود، کوهنوردان اصفهانی در تاریخ 17 اسفند‌ماه سال جاری و در ساعت 11.15 دقیقه صبح توانستند قله تفتان را فتح کنند.

نایب رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان ادامه داد: بخار متصاعد از گوگرد، زیبایی این کوه را دوچندان کرده بود، پس از یک 15 دقیقه استراحت پایین آمده و ساعت هشت شب به طرف چابهار حرکت کردیم.

حسنی اظهار داشت: ساعت هشت صبح روز بعد در چابهار بوده و در ساعت سه بعد از ظهر خرید کنار دریا را انجام داده و به طرف بندر کنارک حرکت کردیم، کوهنوردان به مدت دو ساعت در بندر کنارک ماندند.

نایب رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان تصریح کرد: پیش از حرکت کوهنوردان به طرف اصفهان ساعاتی را در کرمان مانده و از حمام گنجعلی‌خان دیدن کردیم، قله تفتان پس از دماوند، علم‌کوه و سبلان چهارمین کوه زیبای ایران است.

حسنی با اشاره به حمایت گروه‌های شرکت‌های نفت پارسیان از کوهنوردان صعود یافته به قله تفتان، تأکید کرد: قرار است مدیر‌عامل این شرکت فردا طی مراسمی احکام کوهنوردی ورزشکاران اصفهانی را اهداء کند، به احتمال زیاد حمایت این شرکت از کوهنوردی استان اصفهان ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول