اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد

تحقق افزون بر 100 درصدی تعهدات تولید در شرکت نفت گچساران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با تلاش و کوشش در کنار مدیریت خلاق، توانمند و دلسوزی آحاد پژوهشگران، افزون بر 100 درصد تعهدات خود در زمینه تولید نفت را تحقق بخشید.

تحقق افزون بر 100 درصدی تعهدات تولید در شرکت نفت گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران نخستین همایش تجلیل از پژوهشگران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد و طی این مراسم از 21 نفر از پژوهشگران این شرکت با اهدای لوح سپاس، تندیس افتخار و جوایزی تجلیل شد.

هرمز قلاوند صبح امروز در حاشیه برگزاری نخستین همایش تجلیل از پژوهشگران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در جهانی که در تمامی پدیده‌های آن نشانی از تدبیر و حکمت الهی وجود دارد، انسان دارای مسئولیت و وظیفه خاصی است.

* عظمت شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب در پی موفقیت‌ کارکنان شرکت نفت گچساران

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ابراز داشت: مهم‌ترین دغدغه ذهن انسان همواره یافتن پاسخی صحیح و علمی برای وقوع حوادث و پدیده‌های پیرامونی و یا ارائه راه‌حل‌های منطقی برای مسائل پیش رو است.

قلاوند پژوهش را اساس چرخه تولید دانش، تبدیل آن به فناوری، تولید محصول و تجاری‌سازی دانش و تولید ثروت دانست و تصریح کرد: مسئولان باید به مسأله پژوهش توجه ویژه داشته باشند.

وی رسیدن به موقعیت ممتاز جهانی به لحاظ شاخص‌های تولید علم و فناوری، افزایش سهم پژوهش و فناوری در ارتقای شاخص بهره‌وری و توان رقابتی را از مهم‌ترین اهداف رویکردهای دانش‌پایه عنوان کرد.

قلاوند ارتقای سطح پژوهش و نگاه ویژه به آن را سرمایه‌گذاری در بحث تولید دانست و بیان داشت: دستیابی به نظام ملی نوآوری بر اساس برنامه جامع توسعه فناوری و گسترش صنایع نوین با تأکید بر توسعه فناوری‌های نوین از دیگر اهداف مهم در رویکرد دانش‌پایه است.

عالی‌ترین مقام مسئول در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با طرح این سؤال که چه کوششی ارزشمندتر از پژوهش و ارائه دستاوردهای آن به تشنگان دانش و معرفت؟ عنوان داشت: در روایتی از امام علی(ع) نقل شده که هیچ کوششی ارزشمندتر از تحقیق نیست.

قلاوند افزود: موفقیت‌های بزرگی توسط کارکنان پرتلاش و ارزشمند شرکت نفت در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در عرصه‌های علمی و پژوهش‌های فنی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: کسب موفقیت‌های بزرگ توسط کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران مجد و عظمت سنگر‌نشینان اقتصادی در مناطق نفت‌خیز را دو چندان کرده است.

* لزوم توجه به تحقیقات و پژوهش در کنار تولید صیانتی نفت

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به تلاش‌های ارزنده صورت‌گرفته در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ابراز داشت: این موفقیت‌های کم نظیر در کنار مدیریت خلاق، توانمند و دلسوزی آحاد پژوهشگران سبب شد تا شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در سال جاری افزون بر 100 درصد تعهدات خود در جبهه تولید را محقق کند.

قلاوند تصریح کرد: در کنار تولید علم و فناوری توجه لازم به پیشرفت نیروی انسانی به عنوان مولدان علم و تجاری‌سازی دانش و عاملان تولید ثروت باید با حساسیت دنبال شود.

وی با بیان اینکه پژوهش نقش کلیدی و مهمی ‌در توسعه کشورها دارد، از همه مدیران شرکت‌های نفتی خواست در کنار تولیدات و فعالیت‌های خود به مسأله پژوهش توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش فارس، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم فرعی تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که با تولید متوسط 750 هزار بشکه نفت و مایعات گازی در روز سهم عمده‌ای در تأمین درآمدهای اقتصادی کشور دارد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول