اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 90

65 میلیون مترمکعب برف‌روبی در راه‌های خراسان‌‌رضوی انجام شد

خبرگزاری فارس: معاون راهداری اداره‌کل راه و ترابری خراسان‌رضوی گفت: در سال 90، اجرای 65 میلیون مترمکعب برف‌روبی در کل راه‌های حوزه استحفاظی اداره‌کل است که نسبت به سال 89 افزایش چشمگیر 325 درصدی را نشان می‌دهد.

65 میلیون مترمکعب برف‌روبی در راه‌های خراسان‌‌رضوی انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و ترابری خراسان‌رضوی، حسین غلامزاده اظهار کرد: این افتخار با همت کارشناسان و راهداران غیور و زحمتکش استان در حوزه‌های مختلف راهداری در سال 90 به دست آمده که مایه مباهات و افتخار است.

وی با اشاره به بارندگی‌های مناسب صورت گرفته در زمستان امسال نسبت به سال‌های گذشته، گفت: از شاخص‌ترین اقدامات معاونت راهداری در سال 90، اجرای 65 میلیون مترمکعب برفروبی در کل راههای حوزه استحفاظی اداره‌کل است که نسبت به سال 89 افزایش چشمگیر 325 درصدی را نشان می‌دهد، هم‌چنین زمستان امسال 98 هزار تن شن و نمک در سطح جاده‌های استان مورد استفاده قرار گرفته است که این رقم نیز در سال گذشته تنها 30 هزار تن بوده است.

وی به انجام عملیات ترمیم رویه و اجرای سیلکت و ماسه آسفالت در سال جاری به میزان 300 کیلومتر اشاره کرد و گفت: این عدد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 200 درصد رشد داشته، هم‌چنین در اجرای روشنایی محورها نیز 267 درصد افزایش عملکرد به ثبت رسیده است.

غلامزاده تصریح کرد: در سال 90 در حوزه راهداری استان، اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه‌ها به میزان 500 کیلومتر با 10 درصد افزایش، ساماندهی نقاط پر حادثه با اقدامات کم‌هزینه مهندسی به تعداد 110 نقطه با 12 درصد افزایش، رفع زودبازده نقاط پر حادثه در 47 نقطه با 42 درصد افزایش و درزگیری با قیر پلیمری به طول 300 کیلومتر با 15 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به انجام رسیده است.

وی تأکید کرد: در سال 90، عملیات مرمت اساسی 24 پل بزرگ در محورهای استان به اجرا درآمد و علاوه بر آن مرمت پل‌های کوچک به تعداد 500 دستگاه با افزایش 10 درصدی نسبت به سال 89 اجرایی شد.

غلام‌زاده در ادامه، تعمیر و تجهیز راهدارخانه‌ها به تعداد 16 باب و احداث سوله شن و نمک و آشیانه ماشین‌آلات به تعداد 2 باب را نیز از دیگر اقدامات در حوزه تجهیز راهدارخانه‌ها برشمرد که نسبت به سال گذشته 33 درصد رشد عملکرد داشته است.

وی هم‌چنین در توضیح اقدامات انجام شده در حوزه ایمن‌سازی محورها، گفت: نصب 5 هزار و 200 عدد تابلوی انتظامی، اخطاری، مسیرنما و جهت‌نما و 2 هزار مترمربع تابلو اطلاعاتی که به ترتیب 4 و 18 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته‌اند، از جمله اقدامات این حوزه بوده است.

معاون راهداری اداره‌کل راه و ترابری خراسان‌رضوی افزود: نصب 45 کیلومتر حفاظ جانبی راه و اجرای 5 هزار و 500 کیلومتر خط‌کشی با 8 درصد رشد نسبت به سال گذشته نیز از سایر اقدامات انجام شده در سال 90 از سوی معاونت راهداری اداره‌کل راه و ترابری خراسان‌رضوی در راه‌های استان بوده است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول