اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ‌ارشاد ‌شهرستان همدان خبر داد

برگزاری ‌پنجمین ‌نمایشگاه عکس طبیعت کشور در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان گفت: همدان پنجمین میزبان نمایشگاه عکس طبیعت کشور است.

برگزاری ‌پنجمین ‌نمایشگاه عکس طبیعت کشور در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، هادی فیض‌منش عصر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس طبیعت در همدان اظهار داشت: این نخستین نمایشگاهی است که با موضوع طبیعت ایران، پذیرای 48 اثر برگزیده هنرمندان عکاس سراسر کشور است که با میزبانی انجمن سینمای جوان کشور از میان بیش از 3 هزار اثر ارسال شده به دبیرخانه برگزیده شده است.

وی افزود: همدان پس از اردبیل پنجمین مرکز استانی است که افتخار دارد نمایشگاه عکس طبیعت کشور را در نگارخانه زنگنه مجتمع فرهنگی شهید آوینی برگزار و بازدید از این نمایشگاه تا 13 فروردین ماه ادامه خواهد داشت و مسافران نوروزی و شهروندان می‌توانند به صورت رایگان از نمایشگاه دیدن کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: ماحصل نمایشگاه به صورت آلبوم مخصوصی چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و در 17 فروردین ماه این نمایشگاه به استان کردستان انتقال پیدا کرده و در تمام مراکز استان‌های کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

وی هنر را مؤثرترین روش در بیان حقایق عنوان و تصریح کرد: گاهی یک قطعه عکس و یا یک تصویر خوب می‌تواند جایگزین مناسبی برای ساعت‌ها سخنرانی و یا مطالعه باشد و افراد با دیدن مناظر زیبای طبیعت می‌توانند زیبایی‌های کشورمان را مشاهده کرده و حتی به آنجا مسافرت کنند.

فیض‌منش از برگزاری کارگاه تخصصی با عنوان مناظر شهری با تدریس حمیدرضا لطفیان از پیشکسوتان عکاس استان خبر داد و گفت: حضور عکاسان همدانی در جشنواره عکس طبیعت بسیار کمرنگ بود و این در حالی است که در گذشته هنرمندان عکاس همدانی بهترین و پرشورترین هنرمندان در سطح کشور بودند که امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور بیش از پیش این هنرمندان در جشنواره‌‌های مختلف باشیم.

همچنین در ادامه عکاس پیشکسوت همدانی نیز ضمن اظهار تأسف از شرایط موجود در همدان و عدم علاقه‌مندی جوانان و نوجوانان همدانی به هنر عکاسی اظهار کرد: برگزاری مایشگاه عکس طبیعت در همدان بسیار مطلوب است، ولی من متأسفم که چرا جوانان همدانی برای حضور این گونه نمایشگاه‌ها هیچ تلاشی نمی‌کنند؟

حمیدرضا لطفیان در پایان گفت: امیدوارم نمایشگاه بعدی توسط عکاسان جوان همدانی برگزار شود و جوانان بتوانند از فضاهای موجود در استان به نحو مطلوبی استفاده کرده و تصاویر فراموش شده و ساده‌ای که به راحتی از کنار آن عبور می‌کنیم را در لنز دوربین خود قرار داده و آن را به تصویر بکشند.

انتهای پیام/ش‌20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول