اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

مادر مبتلا به بیماری هموفیلی در تبریز به سلامت زایمان کرد

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: برای نخستن بار در آذربایجان‌شرقی، مادر مبتلا به بیماری هموفیلی در تبریز به سلامت زایمان کرد.

مادر مبتلا به بیماری هموفیلی در تبریز به سلامت زایمان کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،باب‌الله قاسمی بعد از ظهر امروز در نشست با اساتید پزشکی استان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه درمان آذربایجان‌شرقی، از توسعه مراکز درمانی در تبریز و استان خبر داد.

وی اظهار کرد: در زمینه درمان و تجهیز بیمارستان‌ها اقدامات موثری در سطح استان صورت گرفته است که توسعه و تجهیز بیمارستان‌های زیرپوشش علوم پزشکی تبریز از آن جمله است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: در حال حاضر کمبود نیروی انسانی متخصص از جمله مشکلات بزرگ مراکز علوم پزشکی تبریز است که در این زمینه جذب تعدادی نیرو صورت گرفته است.

قاسمی همچنین از تلاش برای راه‌اندازی بیمارستان مرجع در تبریز خبر داد و گفت: این بیمارستان در آینده نزدیک مقدار زیادی از فشار وارده بر بیمارستان امام رضای تبریز را کاهش خواهد داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه از موفقیت متخصصان این مرکز خبر داد و افزود: برای نخستین بار در آذربایجان‌شرقی مادر مبتلا به بیماری هموفیلی در تبریز به سلامت زایمان کرد.

وی خاطرنشان کرد: این عمل جراحی در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز انجام شد و این مادر و نوزاد هر دو سالم هستند.

قاسمی یادآور شد: برای انجام این عمل جراحی یک همکاری تیمی میان متخصصان بیمارستان الزهرا و امام رضا (ع) تبریز صورت گرفت و بیمار پس از شناسایی در بیمارستان الزهرا به بخش مراقبت‌های ویژه ریه بیمارستان امام رضا(ع) منتقل و درمان شد.

وی گفت: به خاطر ریسک بالای خونریزی در هنگام زایمان بیماران هموفیلی، در گذشته بیماران هموفیلی این مرحله را بسیار دشوار طی می‌کردند که در حال حاضر این مادر و فرزند از بیمارستان مرخص شدند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول