اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دانشجویان عربستانی در اعتراض به کشته شدن همکلاسی‌ خود تحصن می‌کنند

خبرگزاری فارس: دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه "ملک خالد بن عبد العزیز" در اعتراض به کشته و مجروح شدن شمار از همکلاسی‌های خود به دست نیروهای امنیتی رژیم سعودی در این دانشگاه تحصن کردند.

دانشجویان عربستانی در اعتراض به کشته شدن همکلاسی‌ خود تحصن می‌کنند

 به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شیعه، دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه "ملک خالد بن عبد العزیز" در اعتراض به یورش نیروهای امنیتی رژیم سعودی به این دانشگاه که شهادت یک دانشجوی دختر و مجروح شدن 53 نفر دیگر را درپی داشت، امروز (شنبه) در این دانشگاه دست به تحصن زدند.

این در حالی است که دانشجویان دانشگاه دخترانه ملک خالد روز گذشته اعلام کرده بودند که قصد دارند، در اعتراض به شهادت یکی از همکلاسی‌های خود و مجروح شدن ده‌ها دانشجوی دیگر کلاس‌های درس را تحریم کنند.

یکی از دانشجویان این دانشگاه که نخواست نامش فاش شود، در این‌باره گفت: روز چهارشنبه گذشته نیروهای امنیتی رژیم سعودی وارد محوطه داشنگاه شده و با استفاده از زور و خشونت و تهدید به ضرب و شتم، از آنها خواست به تحصن خود پایان دهند.

این دانشجوی دانشگاه ملک خالد می‌افزاید: هنگامی‌که با مخالفت دانشجویان مواجه شدند اقدام به پاشیدن آب بر روی دانشجویان کردند و سپس با آنها به شدت درگیر شدند که در اثر آن یکی از دانشجویان به شهادت رسید و 53 دانشجوی دیگر مجروح شدند.

علت تحصن دانشجویان دختر دانشکده ادبیات دانشگاه ملک خالد اعتراض به شرایط بهداشتی و آموزشی حاکم بر دانشگاه و به ویژه نحوه برخورد توهین آمیز مسئولان این دانشکده با دانشجویان بود.

اعتصاب این دانشجویان از روز دوشنبه گذشته آغاز شده و از آنجا که با بی‌اعتنایی مسئولان دانشگاه مواجه شده بود تا روز چهارشنبه ادامه داشت که با حمله نیروهای امنیتی سعودی برای پایان دادن به این تحصن مواجه شده بود.

پس از این حادثه مسئولان داشنگاه دلیل عدم پاسخگویی به خواسته‌های دانشجویان را فراتر از حد انتظار بودن این خواسته‌ها بیان کرده بودند.

گفته می‌شود، در اعتراض به این اقدام نیروهای امنیتی سعودی روز چهارشنبه 8 هزار دانشجوی عربستانی تظاهرات کردند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول