اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خطیب نماز جمعه شهر القطیف در شرق عربستان:

باید قوانینی در عربستان تصویب شوند که فتنه‌انگیزی طایفه‌ای را جرم بدانند

خبرگزاری فارس: خطیب نماز جمعه شهر القطیف در شرق عربستان در خطبه‌های نماز جمعه خود خواستار تصویب قوانینی در عربستان شد که به موجب آن اقداماتی چون ایجاد فتنه‌انگیزی‌های طایفه‌ای و مذهبی جرم و جنایت به شمار آیند.

باید قوانینی در عربستان تصویب شوند که فتنه‌انگیزی طایفه‌ای را جرم بدانند

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی التوافق، شیخ "حسن الصفار" روز گذشته و در خطبه‌های نماز جمعه خود در شهر شیعه نشین القطیف در شرق عربستان خواستار برخورد جدی رژیم سعودی با فتنه‌انگیزی‌های طایفه‌ای و ذهبی و قبیله‌ای در عربستان شد.

وی در این راستا از مقامات مسئول کشور خواست قوانینی تصویب کنند که به موجب آن ایجاد فتنه‌انگیزی‌های طایفه‌ای و ذهبی و قبیله‌ای و ایجاد نفرت از یک قبیله در برابر قبیله یا طایفه‌ای در برابر طایفه‌ای دیگر ‌جرم و جنایات خوانده شده و مرتکبین به چنین اقداماتی مجازات شوند.

شیخ الصفار در این ارتباط تاکید کرد که گروه‌ها و طوایف مختلفی در عربستان از اینگونه اقدامات طرف‌های تندرو به خاطر برخی ملاحظات قبیله‌ای و منطقه‌ای یا مذهبی و نژادی اسیب دیده و متضرر شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین متضرران از این‌گونه اقدامات و سخنان شیعیان عربستان بوده‌اند، از عدم واکنش رژیم سعودی در قبال افرادی که به شیعیان و صوفی‌های کشور به خاطر مذهب‌اشان توهین می‌کنند، به شدت انتقاد کرد.

خطیب نماز جمعه شهر القطیف در ادامه تاکید کرد که هم اکنون به نظر می‌رسد که عربستان در مرحله‌ای بسرمی‌برد که بیش از هر چیز نیاز به تدوین چنین قوانینی برای حفظ وحدت و یکپارچگی خود دارد.

وی گفت: مسئولان رژیم به شدت نیاز به بازنگری در روابط خود با طوایف و قبایل مختلف به ویژه مسلمانان غیرسنی دارند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول