اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

برپایی راهپیمایی "پاکسازی زندان‌ها" در شرق عربستان

خبرگزاری فارس: منطقه "العوامیه" در شرق عربستان روز گذشته شاهد برگزاری راهپیمایی مسالمت‌آمیزی تحت عنوان "پاکسازی زندان‌ها" بود.

برپایی راهپیمایی "پاکسازی زندان‌ها" در شرق عربستان

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی التغییر،‌ منطقه شیعه نشین العوامیه روز گذشته شاهد برگزاری راهپیمایی اعتراض‌آمیزی تحت عنوان "پاکسازی زندان‌ها"ی رژیم سعودی بود.

در این راهپیمایی که با حضور و مشارکت زنان و مردان منطقه العوامیه و مناطق اطراف آن برگزار شد، تظاهرات‌کنندگان بر ادامه اعتراض‌های خویش تا تحقق خواسته‌های بر حق‌اشان تاکید کردند.

تظاهرات‌کنندگان شیعی العوامیه با سردادن شعارهایی خواستار اصلاحات ریشه‌ای و رفع تبعیض‌های اعمال شده علیه آنها توسط رژیم سعودی شدند و تاکید کردند، سرکوب‌گری‌های رژیم آنها را از قیامشان منصرف نخواهد کرد.

به غیر از شهر العوامیه دو شهر شیعه نشین القدیح و سیهات در شرق عربستان نیز شب گذشته شاهد برگزاری راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز نسبت به سیاست‌ها و سرکوب‌گری‌های آل‌سعود بود.

از زمان آغاز اعتراض‌ها در مناطق شرقی عربستان که از جمله مناطق نفت‌خیر این کشور به شمار می‌اید، رژیم سعودی به جای گوش فرادادن به خواسته‌های مردم منطقه آنها را به شدت سرکوب کرده است.

منطقه شرق عربستان که محل تمرکز شیعیان این کشور به شمار می‌اید، با اینکه 90 درصد ذخایر نفتی عربستان را در اختیار دارد و از جمله غنی‌ترین مناطق این کشور است، اما بالعکس محروم‌ترین آنها به شمار می‌آید.

رژیم سعودی همواره به شیعیان عربستان به عنوان شهروندان درجه دو این کشور یعنی بیگانگان نگاه کرده و شیعیان عربستان از هیچ یک از  حق و حقوق شهروندی برخوردار نیستند.

معترضان شیعی عربستان خواهان حق و حقوق برابر بسان دیگر شهروندان عربستان و رفع تبعیض‌های اعمال شده علیه آنها و آزادی و دمکراسی و اصلاحات ریشه‌ای هستند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول