اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

23 اسفند ماه

چهارمین روز پاکسازی عمومی در خوزستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: 23 اسفند ماه جاری چهارمین روز پاکسازی و نظافت عمومی با مشارکت مردم در خوزستان برگزار می‌شود.

چهارمین روز پاکسازی عمومی در خوزستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علیرضا عالی‌پور ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان چهار روز در سال را در خوزستان به عنوان روز پاکسازی عمومی تعیین کرده است که این چهار روز شامل 30 خرداد، 30 شهریور، 28 آذر ماه و 23 اسفند است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز اضافه کرد: بر اساس این طرح شهرداری اهواز با همکاری سایر بخش‌ها و ارگان‌ها و البته مشارکت مردم اقدام به پاکیزه کردن شهر و معابر می‌کنند و هماهنگی بین مردم و شهرداری ایجاد می‌شود تا شهری سالم و پاکیزه‌تر داشته باشیم.

وی گفت: در هر تاریخ از این طرح شعاری در نظر گرفته شده است، 30 شهریور ماه پاکسازی عمومی با شعار مدرسه محوری در امر پاکیزگی انجام گرفت که بر اساس آن شهرداری مدرسه در مدارس استان تعیین شدند.

عالی‌پور افزود: همچنین در تاریخ 28 آذر ماه پاکسازی عمومی با شعار هفت صبح ساعت پاکیزگی انجام گرفت که بر اساس آن مردم تشویق می‌شوند تا فضای شهر را تا شب پاکیزه نگاه دارند و از ریختن زباله در سطح شهر جلوگیری کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز بیان کرد: شعار روز پاکسازی عمومی 23 اسفند ماه نیز با شعار تفکیک زباله از مبدا انجام می‌شود تا فرهنگ‌سازی در زمینه تفکیک زباله‌های‌تر و خشک از منازل انجام شود تا بتوان زباله‌های قابل بازیافت را جمع‌آوری و بازیافت کرد و از میزان زباله‌های تولیدی در سطح شهر‌ها جلوگیری شود.

وی گفت: در تمامی این دوره‌ها در این طرح مردم همکاری بسیار خوبی داشتند این طرح در اویل سال اجرایی خود است و به ندرت تمام کاستی‌های آن برطرف خواهد شد و برای هر چه بهتر شدن نتیجه طرح به همکاری مردم نیاز است.

عالی‌پور افزود: به منظور گسترش فرهنگ تفکیک زباله در منازل در سه منطقه از شهرداری اهواز اعم از شهرداری منطقه یک، 3 و 8 آموزش در درب منازل این مناطق انجام می‌شود و دو مخزن در اختیار خانوار‌ها قرار داده می‌شود تا زباله‌های‌تر را از خشک جدا کنند و هفته‌ای دو بار پاکبانان این زباله‌ها را جمع آوری می‌کنند.

وی گفت: در حدود 80 درصد درآمد شهرداری اهواز صرف جمع آوری زباله‌ها از سطح شهر و 30 درصد درآمد‌ها نیز صرف جمع آوری پسماندهای خانگی می‌شود که با همکاری مردم و همچنین اجرای هر چه بهتر طرح پاکسازی عمومی می‌توان جلوی تولید زیاد زباله و هزینه‌ها در این بخش را گرفت.

عالی‌پور گفت: سامانه نظافت الکترونیک حدود شش ماه مطالعه و بررسی شد و پس از نصب نرم‌افزار آن، در حال حاضر آموزش اپراتور ویژه این سامانه انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه حجم زیادی از فعالیت‌های شهرداری توسط پیمانکاران انجام می‌شود، نیاز است عملکرد ماشین‌آلات به طور دقیق کنترل شود که با استفاده از این سامانه تمام ماشین‌آلات شهرداری از طریق سیستم GPS و شبکه اینترنت کنترل و ردیابی می‌شوند و مدیران به راحتی می‌توانند بر حضور و نحوه عملکرد ماشین‌آلات صحه گذارند.

عالی‌پور اضافه کرد: در صورت عدم کارکرد پیمانکاران، ‌جرائم مربوط به این عملکرد از طریق موبایل‌هایی که در اختیار ناظران مبین و عالیه شهرداری قرار می‌گیرد، ‌قابل انتقال به سامانه بوده و بلافاصله محاسبه و بررسی می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان اینکه این سامانه هم بر عملکرد ماشین‌آلات و هم بر زباله سطح شهر نظارت می‌کند، خاطرنشان کرد: در صورتی که خیابانی بعد از ساعت هفت صبح که ساعت پاکیزگی شهر است، ‌ تنظیف نشده باشد، ‌از طریق سامانه قابل ردیابی است که این تخلف در قرارداد جرائم ثبت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه سرعت عملکرد و بررسی در این سامانه افزایش و هزینه‌ها کاهش می‌یابد، تصریح کرد: پیام‌های مردمی در سامانه 137 نیز به این سامانه متصل می‌شود و گزارشات مردمی پس از بررسی، ‌به سامانه نظافت الکترونیکی منتقل و اعمال می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول