اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادامه تحصن دانشجویان دختر عربستانی به‌رغم یورش نیروهای سعودی

خبرگزاری فارس: به‌رغم حمله نیروهای امنیتی رژیم سعودی به یکی از دانشگاه‌های دخترانه این کشور جهت واداشتن آنها به پایان داده به تحصن خود که یک شهید و ده‌ها مجروح به دنبال داشت،‌ دانشجویان عربستان همچنان به تحصن خود ادامه می‌دهند.

ادامه تحصن دانشجویان دختر عربستانی به‌رغم یورش نیروهای سعودی

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی التغییر، در حالی که نیروهای امنیتی رژیم سعودی تلاش دارند به هر قیمت ممکن به تحصن دانشجویان دختر دانشکده ادبیات دانشگاه "ملک خالد بن عبد العزیز" پایان دهند، تحصن دانشجویان دختر این دانشگاه همچنان ادامه دارد.

به دنبال یورش نیروهای امنیتی رژیم سعودی به دانشجویان دختر دانشگاه ملک خالد که روز گذشته روی داد یک دانشجوی دختر این دانشگاه به شهادت رسید.

منابع اگاه در این ارتباط اعلام کردند که تعداد 50 دانشجوی دختر دیگر نیز مجروح شدند.

نیروهای امنیتی رژیم سعودی روز گذشته با یورش ناگهانی به دانشگاه ملک خالد تلاش کردند، با زور و خشونت به تحصن دو روزه دانشجویان دختر این دانشگاه پایان دهند.

شاهدان عینی و داشنجویان شرکت‌کننده در این تحصن تاکید می‌کنند که در حمله نیروهای امنیتی سعودی دانشجویان تحصن‌کننده دانشگاه ملک خالد مورد تعرض و آزار و اذیت و توهین این نیروها قرار گرفته‌اند.

اولیاء دانشجویان تحصن کننده دانشگاه ملک خالد در گفتگو با روزنامه الشرق چاپ عربستان با محکوم کردن تجاوزات و تعرض‌های صورت گرفته توسط نیروهای امنیتی سعودی علیه دانشجویان دختر این دانشگاه، این اقدام آنان را "تروریسم آموزشی" توصیف کردند.

دانشجویان دانشگاه ملک خالد از دو روز گذشته با برگزاری تحصنی خواستار بهبود شرایط آموزشی و اخلاقی حاکم بر دانشگاه از جمله برخورد مسئولان دانشگاه شده بودند که با بی‌اعتنایی و عدم پاسخ مسئولان امر مواجه شده بود.

پس از یورش نیروهای امنیتی سعودی به دانشجویان دختر این دانشگاه که یک شهید و 50 مجروح از خوذ برجا گذاشت، مسئولان امر اعلام کردند که خواسته‌های این دانشجویان فراتر از توانایی‌ها و امکانات موجود در  دانشگاه است و امکان برآوردن آن نیست.

به همین دلیل دانشجویان دختر دانشکده ادبیات دانشگاه ملک خالد اعلام کردند که با وجود حمله نیروهای امنیتی سعودی همچنان به تحصن خود تا تحقق خواسته‌هایشان ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول