اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسائل خاورمیانه، محور مذاکرات لاوروف در مصر و آمریکا

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه برای انجام رایزنی‌هایی در خصوص مسائل خاورمیانه امروز در قاهره با اعضای اتحادیه عرب دیدار کرده و سپس برای شرکت در نشست گروه چهارجانبه و شورای امنیت عازم نیویورک خواهد شد.

مسائل خاورمیانه، محور مذاکرات لاوروف در مصر و آمریکا

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه (9 ماه مارس) عازم سفری چند روزه به قاهره و نیویورک شد که طی آن در مباحثات اتحادیه کشورهای عربی و شورای امنیت سازمان ملل در خصوص مسائل خاورمیانه و اوضاع در سوریه شرکت خواهد کرد.

وزیر خارجه روسیه شب گذشته در قاهره، پایتخت مصر با "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در حل و فصل مناقشه در سوریه دیدار و مذاکره کرد. این مذاکرات دریکی از هتل‌های شهر قاهره و در پشت درهای بسته صورت گرفت.

لاوروف امروز، شنبه به همراه وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در رایزنی‌هایی در خصوص مجموع مسائل مهم بین المللی و مشکلات مربوط به خاورمیانه و شمال آفریقا در مقر این سازمان شرکت می‌کند.

بر اساس اطلاعات دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه روسیه، مشکلات خاورمیانه که همچنان عامل بی ثباتی و مانعی برای توسعه صلح و امنیت در منطقه است، در مرکز این تبادل نظرات قرار دارد.

علاوه بر این در جریان این ملاقات دورنمای توسعه مشارکت بین روسیه و اتحادیه عرب، از جمله فراهم سازی مقدمات نخستین نشست روسیه-کشورهای عربی در سطح وزرای امور خارجه نیز مورد بررسی طرفین قرار خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه روسیه از قاهره عازم نیویورک می‌شود تا در تاریخ 12 ماه مارس در نشست وزیران شورای امنیت سازمان ملل با موضوعیت حل و فصل مناقشه خاورمیانه شرکت کند.

نشست وزیران گروه چهارجانبه در حل و فصل مناقشه خاورمیانه که شامل روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد می شود، آخرین بار در ماه سپتامبر سال 2011 در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شده بود.

لاوروف همچنین در نشست شورای امنیت به منظور بررسی اوضاع خاورمیانه، بویژه بحران در سوریه که به موضوع روز تمامی مذاکرات بین المللی تبدیل شده، شرکت خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات وزارت خارجه روسیه، علاوه بر وضعیت سوریه، اوضاع در سایر کشورهای عربی که تحولات سیاسی تحت عنوان «بهارعربی» در آنها جریان دارد هم موضوع مذاکرات وزرای خارجه کشورهای عضو شورای امنیت خواهد بود.

علاوه بر این لاوروف در نیویورک چند ملاقات دوجانبه نیز با وزرای امور خارجه سایر کشورها، از جمله "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه آمریکا خواهد داشت که باز اوضاع کنونی در سوریه در مرکز توجه این مذاکرات قرار دارد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول