اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کلینتون از روسیه خواست نقش سازنده داشته باشد

لاوروف: نشست «دوستان سوریه» کمکی به حل مشکل نکرد

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که نشست «دوستان سوریه» در تونس کمکی به حل مشکلات این کشور نکرد و انگیزه‌ای برای آغاز گفت‌وگوهای ملی داخلی در سوریه بوجود نیاورده است.

لاوروف: نشست «دوستان سوریه» کمکی به حل مشکل نکرد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که نشست گروه «دوستان سوریه» کمکی به ایجاد شرایطی نکرد که همه نیروهای سوری به سمت گفت‌وگوهای سیاسی انگیزه پیدا کنند.

لاوروف روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی به همراه همتای میانماری خود گفت: ما چنین احساس می‌کنیم که نشست گروه «دوستان سوریه» (که در تاریخ 24 فوریه در تونس برگزار شد) نتوانسته است شرایطی را بوجود آورد که انگیزه‌ای برای همه نیروهای سوری فراهم سازد تا به سمت گفت‌وگوهای سیاسی متمایل شوند.

وی نشست تونس را «اقدامی یک‌جانبه» نامید و افزود: مقامات مسکو سند مورد تصویب قرار گرفته در این نشست را درک نمی‌کنند.

شرکت کنندگان در نشست تونس با تصویب بیانیه‌ای اقداماتی را به منظور برون‌رفت از بحران سوریه در نظر گرفتند که از جمله آنها می‌توان به مسئله به رسمیت شناختن شورای ملی مخالفان در سوریه بعنوان قدرت حاکمه قانونی در این کشور و توصیه قاطعانه به "بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه برای کناره گیری از قدرت اشاره کرد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما از همه کسانی که در سوریه اسلحه بدست دارند می‌خواهیم تا هر چه سریعتر درگیری نظامی را متوقف کنند تا مردم غیرنظامی این کشور بیش از این قربانی نشوند. 

لاوروف یادآور شد که روسیه از تصمیم دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد اعزام معاون خویش به سوریه حمایت کرده و همچنین به همکاری نزدیک خود با کمیته بین المللی صلیب سرخ ادامه خواهد داد تا آنها بتوانند به مناطقی که نیازمند کمک‌های پزشکی هستند، راه پیدا کنند.

وزیر خارجه روسیه همچنین بار دیگر بر ضرورت فراهم کردن شرایط برای گفت‌وگوهای ملی با شرکت همه نیروهای سیاسی سوریه تاکید کرد.

"هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرده بود که این کشور از روسیه انتظار دارد تا «نقش سازنده ای» در حل و فصل بحران سوریه داشته باشد.

کلینتون گفت: اگر آنها (روسیه و چین) در شورای امنیت سازمان ملل به ما می‌پیوستند، این مسئله واقعا علامت قاطعی برای بشار اسد ارسال می‌کرد و به او نشان می‌داد که باید از قدرت کنار رود. ولی اکنون او و اطرافیانش می‌دانند که ایران و روسیه از او حمایت می‌کنند، به آنها سلاح می‌فروشند و چین هم چندان مایل نیست تا در امور داخلی سایر کشورها مداخله کند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول