اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: شورای امنیت نباید ابزاری برای تغییر رژیم‌های سیاسی باشد

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد شورای امنیت سازمان ملل متحد نباید به ابزاری برای تغییر رژیم‌های سیاسی در کشورهای مستقل تبدیل شود.

لاوروف: شورای امنیت نباید ابزاری برای تغییر رژیم‌های سیاسی باشد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «راسیسکایا گازیه تا»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای اختصاصی با این روزنامه اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد نباید به ابزاری برای تغییر رژیم‌های سیاسی در کشورهای مستقل تبدیل شود.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: چنین اقداماتی کاملا غیرقابل قبول است، چرا که در جهت تبدیل شورای امنیت به «مکانی» می‌شود که در آن اسنادی در رابطه با تغییر رژیم‌های سیاسی در کشورهای مستقل جهان به تصویب می‌رسد.

وزیر خارجه روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد که جامعه بین الملل دارای عقلانیت کافی باشد تا از بروز سناریوی نظامی برای حل و فصل مسائل مربوط به سوریه و یا ایران ممانعت بعمل آورد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: اگر توسعه روند اوضاع به سمت اجرای سناریوی نظامی پیش رود، این به منزله غروب حقوق بین الملل و نقض کامل منشور سازمان ملل متحد خواهد بود.

لاوروف یادآور شد: در رابطه با برخورد روسیه نسبت به حوادث سوریه باید بگویم که ما از رژیم سیاسی در سوریه حمایت نمی‌کنیم، بلکه از عدالت و حق مستقل مردم سوریه برای انتخاب آزادانه دولتی که امور داخلی این کشور را برعهده داشته باشد، حمایت می‌کنیم که کاملا منطبق بر اصول منشور سازمان ملل متحد است. 

وی در عین حال یادآور شد که در زمان بررسی پیش‌نویس قطعنامه مربوط به سوریه در اوایل ماه فوریه در شورای امنیت همه شرکت کنندگان در این مباحثات تقریبا به دستیابی به گزینه‌ای مورد توافق همه طرفین نزدیک شده بودند.

لاوروف افزود: به راحتی می‌شد تا مسئله دو پهلو حذف شود و بجای درخواست از رژیم حاکم بر سوریه، از همه طرفین مناقشه، از جمله مبارزین مخالف خواسته شود تا اسلحه را زمین بگذارند. ولی اصلاحیه مورد نظر روسیه در این مورد مورد توافق شرکای ما قرار نگرفت. علاوه بر این درخواست ما برای تعویق انداختن رای‌گیری هم نادیده گرفته شد.

به گفته لاوروف، در چنین شرایطی برای روسیه چاره‌ای جز مخالفت با پیش‌نویس قطعنامه مربوط به سوریه باقی نماند. به عقیده مقامات مسکو، مواضع طراحان این سند بر اساس برخوردی یک‌جانبه مبتنی بوده و غیر قابل قبول است.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول