اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس:

نام‌های ارزشی در سریال‌های ایرانی کم‌رنگ شده است

خبرگزاری فارس: رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس گفت: نام‌های ارزشی و اسلامی در بعضی از سریال‌های ایرانی سیما کم‌رنگ شده و به آن توجه جدی نمی‌شود.

نام‌های ارزشی در سریال‌های ایرانی کم‌رنگ شده است

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محی‌الدین طاهری بعد از ظهر امروز در همایش مهندسی نام و نامگذاری استان فارس اظهار داشت: اثر نام‌ها به عنوان یک فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود تا شاهد نامگذاری‌های مناسب با فرهنگ و ارزش‌های اسلامی باشیم.

طاهری خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای تهاجم فرهنگی غرب ترویج نام‌های بیگانه در جوامع اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ نام و نامگذاری در اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و سند شناسایی انسان در این عالم و عالم دیگر به شمار می‌رود، افزود: در گذشته نامگذاری بر اساس نام‌های غربی و بی‌محتوا بوده، که این موضوع بر روی شخصیت انسان‌ها تاثیر منفی می‌گذارد.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس تصریح کرد: نامگذاری حقوقی بوده که فرزندان بر گردان ما داشته و باید تعیین نام‌ برازنده شخصیت انسان‌ها باشد.

طاهری اضافه کرد: نام‌های ارزشی و اسلامی در بعضی از سریال‌های ایرانی سیما کم‌رنگ شده و به آن توجه جدی نمی‌شود.

دبیر علمی این همایش نیز در ادامه طی سخنانی گفت: با فراخوان در هفت ماه گذشته حدود 48 چکیده مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد 20 مقاله انتخاب و پس از داوری هشت مقاله پذیرش و ارائه شده است.

محمد تقی ایمان تصریح کرد: فرهنگ در مقوله اجتماعی محصول ساخت و سازهای انسان‌ها بوده و هویت اجتماعی نیز در حوزه فرهنگ نامگذاری شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایدئولوژی حاکم بر نظام اجتماعی در نامگذاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است، افزود: نام یک قرارداد نمادین بین فرد و جامعه بوده و موجودیت فرد در نظام اجتماعی را به رسمیت شمرده و تاریخ هر کشوری را تعیین می‌کند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول