اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین‌زهرا:

قدردانی از خداوند ازدیاد روزی را به همراه دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بویین‌زهرا گفت: قدردانی و سپاس از خداوند متعال ازدیاد روزی و همچنین وفور نعمت‌ها بر امت‌های یکپارچه اسلامی را در پی دارد.

قدردانی از خداوند ازدیاد روزی را به همراه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بویین‌زهرا با اشاره به آغاز هفته نیکوکاری در کشور اظهار کرد: نظام اسلامی از بدو تأسیس و شکل‌گیری به مستمندان و همچنین محرومان و افراد کم درآمد توجه ویژه‌ای داشته است.

وی افزود: فعالیت‌های گسترده کمیته امداد امام خمینی (ره) در عرصه خدمات‌رسانی و دستگیری از فقرا در جامعه بسیار ستودنی و قابل تقدیر است.

امام جمعه بویین‌زهرا ضمن برشمردن فوائد و ثمرات انفاق و پرداخت زکات در جامعه تصریح کرد: پویایی و پیشرفت همه‌جانبه در سطح کشور به میزان رسیدگی به احوال مستضعفان و نیازمندان بستگی دارد و استقلال مردم نیز در برابر حکومت‌های بیگانه و معاند به میزان وحدت و یکپارچگی آنان وابسته است.

زرینه ادامه داد: در قرآن کریم و روایات اسلامی بر نقش دستگیری از محرومان و حمایت از اقشار مستضعف تأکید ویژه‌ای شده و ثواب احسان و نیکوکاری برای خداوند نیز بسیار بالاتر از حمد و سپاس با زبان ذکر است.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان همواره در ادوار گذشته با بردباری و احساس ترحم نسبت یکدیگر باعث ایجاد فضای صمیمیت و مهربانی در درون خود شده‌اند.

امام جمعه بویین‌زهرا تشریح کرد: امروز مردم در جوامع و نظام‌های غربی به شدت از موجود اقتصادی و ناعدالتی‌های گسترده معترض‌اند و با راهپیمایی و تظاهرات‌های گسترده در خیابان‌ها انزجارشان را از نظام مالی و همچنین ناتوانی دولت در مهار تورم و افزایش قیمت‌ها اعلام می‌کنند.

زرینه عنوان کرد: ریشه تمامی مفاسد و همچنین گسترش معضلات اجتماعی در غرب ناشی از وجود فاصله‌های طبقاتی فاحش در سیستم سیاسی و اقتصادی آنان است.

وی با اشاره لزوم تعامل بیشتر مسئولان و مردم برای ریشه‌کنی فقر در جامعه و دستیابی الگوی اسلامی پیشرفت در جامعه تصریح کرد: ارائه برنامه‌ریزی‌های مطلوب و راهگشا و همچنین تلاش گسترده در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در عرصه خدمت‌رسانی و حمایت از نیازمندان اقتدار و سرافرازی کشور را در برابر استکبار و حکومت‌های دیکتاتور دیگر به ارمغان می‌آورد.

امام جمعه بویین‌زهرا اضافه کرد: در دوران سلطنت رژیم پهلوی مردم کشور از حداقل امکانات بهداشتی و غذایی بهره‌مند نبودند و همچنین با هرگونه خدمت‌رسانی و امداد به محرومان نیز به شدت برخورد می‌شد.

زرینه اذعان کرد: قدردانی و سپاس از خداوند متعال ازدیاد روزی و همچنین وفور نعمت‌ها بر امت‌های یکپارچه اسلامی را در پی دارد.

وی در ادامه با قدردانی از حضور مردم در انتخابات 12 اسفند تصریح کرد: ملت ولایت‌مدار و بابصیرت ایران اسلامی با مشارکت حداکثری و حضور پررنگ در انتخابات مجلس شورای اسلامی اقتدار و عزت جمهوری اسلامی را به رخ مستکبران و یاوه‌گویان عالم کشاندند.

امام جمعه بویین‌زهرا اضافه کرد: رسانه‌های بیگانه از ماه‌های قبل از انتخابات با تبلیغات سنگین و گسترده مردم را به عدم شرکت در انتخابات تشویق و آنان را از اصول و معیارهای جمهوری اسلامی مأیوس و دلسرد می‌کردند اما خلق حماسه حداکثری و پرنشاط 12 اسفند پوچ و بی اثر بودن هجمه‌های تبلیغاتی آنان را نشان داد.

زرینه عنوان کرد: این حماسه دشمن‌شکن اثبات کرد که آرمان‌ها و ارزش‌های محوری و ناب امام خمینی (ره) همواره سرلوحه توجهات مردم  و همچنین شاخصه‌ای مورد اعتماد برای راهیابی نظام به سوی قله‌های پیروزی و افتخار است.

زرینه همچنین با اشاره به آغاز هفته منابع طبیعی در کشور اظهار کرد: روایات و احادیث فراوانی پیرامون حفظ و نگهداری از درختان و فضای سبز در دین اسلام وجود دارد که نشان از عمق توجه این دین ارزنده و مبین به مسئله نگهداری از ذخائر و نعمت‌های الهی است.

وی افزود: مردم باید با رعایت اصول و احکام اسلامی در راستای بهره‌مندی و استفاده از منابع طبیعی و همچنین نعمت‌های خداوند تلاش کنند.

امام جمعه بویین‌زهرا در پایان با اشاره به لزوم پیوند و تعامل بیشتر مردم در آستانه سال نو خاطر نشان کرد: مردم همانگونه که در آستانه ایام سال جدید منازل و محیط پیرامون خود را نظافت و پاکیزه نگه می‌دارند، باید با ازدیاد و دو برابر کردن دوستی و ابراز محبت‌ها برای معرفت نیز تلاش کنند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول