اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

نمایندگان منتخب در مقابل مردم احساس مسئولیت کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: مردم رسالت خود را انجام دادند و حضوری پرشکوه در صحنه انتخابات داشتند و اکنون نوبت نمایندگان منتخب است که در مقابل مردم احساس مسئولیت کنند.

نمایندگان منتخب در مقابل مردم احساس مسئولیت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، ‌آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به فرا رسیدن روزهای پایانی سال اظهار داشت: اکنون آخر سال و زمان محاسبه‌ای از خودمان است و باید بررسی کنیم و ببینیم که چه قدمی برای سعادت خود برداشته‌ایم و چه کاری برای آبادانی آخرتمان انجام داده‌ایم.

وی افزود: در قیامت کاری از دستمان ساخته نیست و آنچه آخرت ما را می‌سازد، همین اقدامات و کارهایی است که پیش از خودمان فرستاده‌ایم.

ناصری با بیان اینکه خدا و نبی خدا شاهد و ناظر بر اعمال ما هستند، تاکید کرد: امام زمان (عج) رفتار و حرکات ما را می‌بیند و نسبت به اعمال و رفتار ما آگاهی کامل دارد.اعمال بندگان هر هفته به خدمت رسول خدا (ص) و امیرمومنان (ع) عرضه می‌شود و مومنان باید از اعمالی که باعث ناخشنودی آنها می‌شود، دوری کنند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 22 اسفند ماه سالروز بزرگداشت شهدا و تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی (ره) اظهار داشت: تاسیس بنیاد شهید لطف خدا و برنامه‌ریزی خوب امام بود تا شرایطی فراهم شود که به خانواده شهدا رسیدگی شود و یاد شهدا فراموش نشود.

وی با تاکید بر اینکه هرچه در مسیر اسلام داریم، از شهدا،حضرت علی (ع) تا شهدای صدر اسلام و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داریم، خاطرنشان کرد: همه مسلمین سرافرازی امروز خود را مدیون و مرهون شهدا هستند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نمازجمعه 24 اسفندماه سال 63 و توطئه منافقان در این روز اظهار داشت: منافقان در نمازجمعه‌ای که در 24 اسفندماه سال 63 توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که آن زمان رئیس جمهور بودند، بمب‌گذاری کردند و تمام دوربین‌ها را آماده کردند که ترسیدن امام جمعه و تفرق مردم را نمایش دهند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه چند نفر شهید و مجروح شدند، اما مردم شعار دادند که شهادت افتخار ماست و دشمن از این صلابت متحیر مانده بود زیرا مردم در آن شرایط نیز برای سلامت و صلابت امام خمینی (ره) شعار می‌دادند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود در مورد انتخابات 12 اسفند اظهار داشت: باید قدردان این مردم باشیم و بدانیم که در برابر این مردم مسئول هستیم زیرا مردم ثابت کردند که به فرد رای نمی‌دهند بلکه رای آنها به نظام و رهبری است.

وی افزود: مردم ما ثابت کردند که به انقلاب و دین خود پای‌بند هستند و هیچ توطئه‌ای آنها را از حمایت نظام و رهبری بازنخواهد داشت.

ناصری با بیان اینکه دشمن تلاش‌های بسیار و هزینه‌های بسیاری کرد تا مردم ایران در دو ماه اخیر در دو صحنه خطیر و سرنوشت‌ساز راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 12 اسفند شرکت نکنند، عنوان کرد: مردم با وجود همه هزینه‌های دشمنان و تبلیغات آنها، ثابت قدمی خود را به جهانیان ثابت کردند.

وی خطاب به منتخبان مجلس نهم تاکید کرد: کسانی که به آنها رای داده شد، احساس مسئولیت کنند و برای دین، کشور و ملتشان به طور جدی کار کنند.

ناصری همچنین با اشاره به حرکات و توطئه‌های آمریکا بیان کرد: آمریکا 240 میلیون جمعیت دارد که 6 میلیون آن یهودی است و این 6میلیون نفر تمام نبض اقتصاد آمریکا را به دست گرفته‌اند.اینها هر سال در کنفرانس اپک جمع می‌شوند و توطئه می‌کنند و برای تحریم‌ها و فشارها برنامه‌ریزی می‌کنند.

ناصری ادامه داد: دشمنان می‌خواهند تمام علوم هسته‌ای را در دست خود بگیرند و این خط قرمز آنهاست در حالی که این خط قرمز، پیشرفت و ترقی برای اسلام است.

وی یادآور شد: آنها گمان می‌کردند که مردم ایران با این تحریم‌ها به خیابان می‌ریزند و در انتخابات شرکت نمی‌کنند اما دیدند که همه پیش‌بینی‌های آنها برعکس از آب درآمد و مردم همواره پای انقلاب خود ایستاده‌اند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مسجد ملااسماعیل به عنوان میعادگاه نمازجمعه نیاز به تعمیر، تطهیر و نوسازی دارد، گفت: این مسجد باید برای نمازگزاران در ایام مختلف سال از جمله عید نوروز آماده شود.در زمان‌های گذشته و در زمان حجت‌الاسلام صدوقی اقداماتی انجام می‌شد اما اکنون باید خود مردم به میدان بیایند و کمک کنند تا مسجد هم تمیز شود و هم تطهیر بماند.

ناصری خاطرنشان کرد: مردم بسیج شوند و کمک کنند تا فرش‌ها نو و مسجد تعمیر و آماده‌سازی شود.

انتهای پیام/ط4000/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول