اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

مردم پیروز اصلی انتخابات مجلس هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت مردم را پیروز انتخابات خواند و گفت: در این انتخابات هیچ‌کس شکست خورده نیست و در واقع شکست را آنهایی خوردند که در انتخابات شرکت نکردند.

مردم پیروز اصلی انتخابات مجلس هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری  ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جیرفت با اشاره به اهمیت اصلاح در زندگی افراد اظهار داشت: اصلاح را بر مبنای تقوا و خویشتن‌داری از گناه انجام دهید.

وی با اشاره به تهدیدآمیزترین خطر برای انسان تصریح کرد: در میان همه خطرات، خطرناک‌ترین تهدید که در عالم طبیعت متوجه انسان می‌شود، گناه است.

عسکری صله‌رحم را یک امر مهم خواند و افزود: قرآن کسانی را که قطع رحم کرده‌اند مورد لعنت قرار داده است.

وی با اشاره به پیامدهای قطع صله‌رحم بیان داشت: شرک با خدا، وارد نشدن به بهشت، مرگ زود‌هنگام و ... از مهم‌ترین پیامدهای ترک صله‌رحم است.

عسکری با بیان اهمیت جایگاه منابع طبیعی عنوان کرد: طبیعت و منابع طبیعی برای بشر منبع حیات هستند.

امام جمعه جیرفت با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز و خریدهای مردم تصریح کرد: از تمامی دستگاه‌های مسئول و ناظر بر بازار درخواست داریم بر قیمت‌های که بدون حساب و کتاب بالا و پایین می‌شوند، نظارت کنند.

وی تصریح کرد: ماموران کنترل بازار و قیمت باید به گونه‌ای در بازار حضور داشته باشند که مردم حضور آنان را احساس کنند.

عسکری با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات تصریح کرد: انتخابات موجب حماسه و شکوه به یادماندنی شد به نحوی که دوست و دشمن را به تکریم وا داشت و کشورهای بیگانه این حرکت مردم را ستودند.

وی با بیان میزان مشارکت مردم شهرهای مختلف ایران در انتخابات عنوان کرد: در تهران  17 درصد رشد مشارکت مردم را در این انتخابات شاهد بودیم و در استان کرمان نیز رکورد 70 درصد شرکت‌کننده را داشتیم که شش درصد از دور قبل بیشتر بوده است.

وی افزود: میانگین حضور مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کل کشور 64 درصد بود.

امام جمعه جیرفت اظهار داشت: رکورددار حضور مردم در انتخابات در استان کرمان متعلق به شهرستان بافت بود که 88 درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند.

وی افزود: مردم انگشتان رنگین خود را مشت کردند و به دهان یاوه‌گویان زدند.

عسکری با اشاره به نقشه‌های دشمنان برای عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بیان داشت: اوباما در دیدار با سران رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دیگر حمله به ایران فایده ندارد و حضور مردم موجب شد تا این گزینه را از روی میز بردارند.

امام جمعه جیرفت با اشاره به حضور فریب‌خوردگان فتنه 88 پای صندوق‌های رأی اذعان داشت: دشمنان به صراحت اعلام کردند که ما ملت ایران را نشناختیم زیرا ملت ایران در هر کجا که احساس خطر کنند حضور پیدا می‌کنند و به دعوت رهبر فرزانه خود لبیک می‌گویند.

عسکری با اشاره به برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان جیرفت گفت: بنده به عنوان امام جمعه این شهرستان با همه کاندیدها رفت و آمد داشتم و درب خانه من به روی همه این عزیزان باز بوده است.

امام جمعه جیرفت مردم را پیروز انتخابات خواند و اظهار داشت: در این انتخابات هیچ‌کس شکست خورده نیست و در واقع شکست را آنهایی خوردند که در انتخابات شرکت نکردند.

عسکری اذعان داشت: از حامیان کاندیداها منتخب به دلیل راه‌اندازی نکردن کاروان شادی و از حامیان سایر کاندیداها به دلیل صبرشان تقدیر می‌کنم.

وی تصریح کرد: هر کس که اعتراضی دارد باید از مجاری قانونی پیگیری کند و نه در کف خیابان‌ها اعتراض کنند.

امام جمعه جیرفت از تمام برگزارکنندگان انتخابات تشکر کرد و افزود: از همه برگزارکنندگان وظیفه‌شناس و امانت‌دار تقدیر می‌کنم.

امام جمعه جیرفت عنوان کرد: مسئولان باید نوکر مردم باشند و طبق فرمایش امام راحل میزان آرای مردم است.

وی افزود: نباید حضور مردم را در کام آن‌ها تلخ کرد و باید ضامن آرای آنان بود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول