اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

یک روزنامه صهیونیستی فاش کرد

نقش اسرائیل در فرار متهمان پرونده فعالیت سازمان‌های خارجی در مصر

خبرگزاری فارس: یک روزنامه صهیونیستی از نقش اسرائیل در فرار متهمان خارجی و به ویژه امریکایی پرونده سازمان‌های خارجی فعال در مصر و حمایت مالی غیر قانونی آنها از نهادهای جامعه مدنی این کشور پرده برداشت.

نقش اسرائیل در فرار متهمان پرونده فعالیت سازمان‌های خارجی در مصر

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری النخیل، روزنامه صهیونیستی معاریو روز گذشته در خبری نقش اسرائیل در فرار 16 متهم خارجی و به خصوص آمریکایی پرونده فعالیت سازمان‌های خارجی در مصر و حمایت مالی غیر قانونی آنها از نهادهای جامعه مدنی این کشور را برملا کرد.

معاریو در این‌باره نوشت که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در جریان دیدار خود با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید از وکیل "اسحاق مولوخو" به خاطر تلاش‌هایش برای خروج متهمان آمریکایی از مصر تشکر کرد.

این روزنامه تاکید می‌کند: هنگامی که آمریکا در قضیه آزادی اتباع خود از مصر به بن بست رسید، روی به اسرائیل آورد و در این‌باره از تل‌آویو کمک خواست.

معاریو افزود: کاخ سفید در این خصوص اعتقاد داشت که اسرائیل به دلیل روابط امنیتی بسیار مستحکمی که با طرف‌های مصری دارد می‌تواند در این قضیه به یاری آمریکا بشتابد.

این روزنامه در ادامه نوشت: پس از درخواست اوباما، نتانیاهو از وکیل مولوخو خواست به قاهره سفر کند و با طرف‌هایی که در ارتباط است، این قضیه را حل و فصل کند که ماموریت وی قرین با موفقیت نیز بود و منجر به آزادی متهمان خارجی پرونده سازمان‌های خارجی فعال در مصر شد که در میان انها پسر وزیر حمل و نقل آمریکا نیز مشاهده می‌شد.

معاریو می‌نویسد: این اقدام تل‌آویو پاسخ به کمک آمریکا در نجات دادن دیپلمات‌های اسرائیلی هنگام حمله مردم مصر به سفارت این رژیم در قاهره به شمار می‌آید.

هفته گذشته و در کمال ناباوری مصری‌ها 16 متهم آمریکایی پرونده سازمان‌های خارجی فعال در مصر در حالی که از کشور ممنوع الخروج شده بودند، با پرداخت وثیقه مالی 2 میلیون پوندی با یک فروند هواپیمای آمریکایی که در فرودگاه قاهره انتظار آنها را می‌کشید، از کشور خارج شدند.

این قضیه جنجال زیادی در مصر به راه انداخته و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی مصر آن را یک رسوایی فضاحت‌بار برای این کشور و نهایت سرسپردگی مقامات مسئول برشمردند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول