اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

پارلمان مصر در تلاش برای سلب رای اعتماد از دولت الجنزوری

خبرگزاری فارس: شماری از رهبران جماعت اخوان المسلمون اعلام کردند که پارلمان منتخب مصر در اندیشه سلب اعتماد از دولت انتصابی "کمال الجنزوری" است.

پارلمان مصر در تلاش برای سلب رای اعتماد از دولت الجنزوری

به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از شماری از رهبران جماعت اخوان المسلمون مصر اعلام کرد که مجلس منتخب این کشور در اندیشه سلب رای اعتماد از کابینه "کمال الجنزوری" است.

این رهبران جماعت در ادامه تاکید کردند که هفته آینده مجلس ملت در این‌باره رای‌گیری خواهد کرد و در صورت موافقت نمایندگان و رسیدن تعداد موافقان به حد نصاب سلب رای ‌اعتماد خود به کابینه الجنزوری را اعلام خواهد کرد.

در همین راستا "عصام العریان" نایب رئیس حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون مصر و رئیس کمیسیون امور خارجه مجلس ملت نیز در گفت  وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که مجلس ملت به زودی نظر مخالف خود با راه‌حل‌های ارائه شده توسط دولت الجنزوری برای حل مشکلات موجود در جامعه را اعلام خواهد کرد.

العریان تاکید کرد: در صورت سقوط کابینه الجنزوری انتظار می‌رود،‌ شورای عالی نظامی حاکم بر مصر دولت جدیدی متشکل از احزابی تشکیل دهد که اکثریت را در پارلمان کسب کرده‌اند.

وی درباره زمان اعلام سلب رای اعتماد مجلس از کابینه الجنزوری گفت: تصمیم گیری نهایی در این‌باره تا دو هفته دیگر اعلام خواهد شد.

کابینه کمال الجنزوری از زمان روی کار آمدن با مخالفت‌های بسیاری مواجه بود، انقلابیون مصر کمال الجنزوری را از بازماندگان رژیم سابق می‌دانند که به شکلی فرمایشی و صوری توسط شورای عالی نظامی مصر مامور تشکیل کابینه شده است.

از سوی دیگر از زمان تشکیل کابینه الجنزوری نه تنها از میزان بحران‌ها مشکلات مصر کاسته نشد، بلکه این کشور شاهد بحران‌های شدیدی همچون سرکوب معترضان به نخست‌وزیری الجنزوری معروف به حوادث نخست‌وزیری و حوادث خونین ورزشگاه پورت سعید و اخیرا فرار متهمان پرونده سازمان‌های خارجی فعال در مصر بوده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول