اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور گسترش فعالیت‌های قرآنی

دانشکده قرآن در کردستان احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: با وجود بسترهای مناسب فعالیت‌های قرآنی و استعدادهای بالقوه در استان ساخت دانشکده قرآن در این استان نیازی ضروری است.

دانشکده قرآن در کردستان احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج؛ حجت‌الاسلام محمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان برتر قرآنی استان که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه بستر فعالیت‌های قرآنی در استان با توجه به نیروهای با استعداد و فعال قرآنی بسیار زیاد است.

وی افزود: احداث دانشکده قرآن در استان کردستان که در حال ساخت است از مهم‌ترین برکات سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کردستان است که امیدواریم با احداث این دانشکده بیشتر و بهتر از فیوضات و معنویات قرآن کریم بهره ببریم.

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه با تاکید بر استفاده از توان ظرفیت و استعدادهای قرآنی، بیان کرد: هر چه انسان از قرآن بیشتر بهره و استفاده معنوی ببرد بر رستگاری و عزت و سربلندی او نیز افزوده خواهد شد.

حسینی‌شاهرودی بر افزایش رشته‌های علوم قرآنی و قرآن در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در سطح دانشگاه‌های استان به منظور بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های این کتاب آسمانی تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت قرآن در زندگی انسان‌ها، گفت: قرآن تاریکی‌ها را می‌زداید و فساد و زشتی‌ها را نابود و آنچه که موجب خسران انسان می‌شود را از بین می‌برد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اقدامات غیرانسانی استکبار در هتک حرمت به قرآن کریم، اظهار کرد: استکبار امروز با چنین اقدامات خبیث و شیطانی خود سعی دارد که اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی در جوامع را به راه بیندازد و به بزرگترین معجزه الهی که قرآن کریم است، اهانت می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در ادامه شهادت به وحدانیت الهی و پیامبر بزرگوار اسلام را شرط اصلی مسلمان بودن دانست و تصریح کرد: خداوند چندان عظمت و بزرگی به پیامبر اکرم(ص) بخشید و او را با احکام قرآنی و اسلامی تربیت کرد.

 

* پیامبر قرآن مجسم است

وی از پیامبر بزرگوار اسلام به عنوان قرآن مجسم نام برد و تاکید کرد: هر کس به قرآن نزدیک شود به پیامبر نزدیک شده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان قرآن کریم را بهترین ابزار برای قرب الهی و رسیدن به خداوند ذکر کرد و افزود: انسان به وسیله قرآن و عمل به آن می‌تواند در بسیاری از جهات از ملائک و فرشتگان برتر باشد.

حسینی‌شاهرودی ادامه داد: قرآن انسان را به حقیقت خود که فطرت انسانی است رسانده و موجب رهایی انسان از ظلمت‌ نفس می‌شود.

وی در ادامه اطاعت از فرامین الهی و پناه بردن به کتاب آسمانی را وظیفه و رسالت هر مسلمانی بیان کرد و یادآور شد: هر مومن و مسلمانی باید در راستای توجه به این فرایض الهی تلاش کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان در پایان سخنانش راه سعادت انسان‌ها را بهره‌گیری از قرآن و آموزه‌های دینی عنوان و خاطرنشان کرد: انسان‌ها برای رسیدن به سعادت ابدی نیاز به تربیت اسلامی دارند و کسی که در دنیا طبق آموزه‌های قرآنی پیش رود در دنیا نیز به سعادت می‌رسد و این بزرگترین نعمت خداوند متعال به مسلمانان است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول