اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیش از ظهر امروز صورت گرفت

برگزاری مراسم سالگرد طلبه شهید سید مصطفی محمودی

خبرگزاری فارس: مراسم گرامیداشت طلبه شهید سید مصطفی محمودی پس از پایان جلسه درس اخلاق آیت‌الله محمودی گلپایگانی در بیت ایشان برگزار شد.

برگزاری مراسم سالگرد طلبه شهید سید مصطفی محمودی

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعتی پیش و پس از اتمام جلسه درس اخلاق آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت فرزند ایشان طلبه شهید سید مصطفی محمودی در بیت آیت‌الله محمودی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مسئولان شهرستان و جمعی از مردم برگزار شد، سید احمد احمدی، معاون فرهنگی ستاد نماز جمعه شهرستان ورامین دقایقی به ذکر خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار پرداخت.

گفتنی است طلبه شهید سید مصطفی محمودی گل سرسبد خاندان امام جمعه شهرستان ورامین است. فرزندان امام جمعه شهرستان تماماً از عناصر تاثیرگذار در دوران انقلاب، دفاع مقدس و تمامی عرصه‌های دفاع از ارزش‌های اسلام بوده و هستند.

همسر مکرمه ایشان مرحومه حاجیه خانم صدیقه سادات صوابکار بانویی پاکدامن، شجاع و مجاهدپرور بود، بنابراین در دامان این مادر بزرگوار چنین فرزندان خدوم و مجاهدی پرورش می‌یابند. ولی در میان این فرزندان سید مصطفی گلی معطر بود. وی در سال 1336 در گلپایگان متولد شد.

مصطفی در دوران نوجوانی در مجالس اهل بیت علیهم‌السلام با نغمه زیبایش مدیحه سرایی می‌کرد. او در سال 1356 دیپلم ریاضی خود را دریافت کرد و به خدمت سربازی اعزام شد. به فرمان امام راحل(ره) جزو نخستین گروه‌های فراری از پادگان بود و پس از پیروزی انقلاب به پادگان مراجعت کرد.

شهید سید مصطفی در دوران مبارزه با رژیم در برپایی تظاهرات، پخش نوارها، اعلامیه‌های حضرت امام(ره) فعال بود.

وی پس از پیروزی انقلاب در راستای استقرار امنیت در کمیته انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد، برای کمک به کشاورزان در دروکردن گندم حضور می‌یافت، مبلغان را برای ارشاد و هدایت مردم به روستاهای ورامین می‌برد. این شهید به همراه تعدادی از دوستان به ویژه سید هادی احمدی به کمک زلزله‌زدگان قائن در استان خراسان رفت.

شهید سید مصطفی محمودی بخاطر علاقمندی به علوم حوزوی به قم عزیمت کرد و مشغول تحصیل علوم دینی شد. ولی با شروع جنگ تحمیلی وی از طریق بسیج قم به جبهه اعزام شد.

شهید سید مصطفی محمودی با حضور در گروه جنگهای نامنظم شهید چمران به دفاع از انقلاب و کشور پرداخت بالاخره وی با همرزمانش در 19 اسفند ماه سال 59 در جبهه مالکیه، سوسنگرد به شهادت رسید. وی 20 روز قبل از شهادتش مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفته بود ولی پس از معالجه دوباره عازم جبهه شد و بالاخره به لقای پروردگارش شتافت.

پیکر وی پس از تشییع باشکوه در شهر مقدس قم پس از طواف در حرم کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) و بعد از اقامه نماز بر پیکرش توسط پدر صبورش در گلزار شهدای شیخان قم به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/و۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول