اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی معاونت غذا و داروی اهواز صورت گرفت

اعلام اسامی 40 محصول خوراکی غیرمجاز در خوزستان

خبرگزاری فارس: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز 40 نوع محصول خوراکی و مصرفی در استان خوزستان را غیر مجاز و غیر قابل مصرف اعلام کرد.

اعلام اسامی 40 محصول خوراکی غیرمجاز در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، سیمین فقهی مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی این دانشگاه اظهار داشت: در بازرسی های انجام شده، 40 نوع  محصول خوراکی و مصرفی غیرمجاز شناسایی شد که با اعلام این محصولات از مردم درخواست می شود از مصرف آنها خودداری کنند.

وی این محصولات را شامل بستنی نوشیدنی میوه‌ای بدون گاز هلو با نشان تجاری مهر، نبات یگانه، ادویه کاری بوستان، خیارشور الوند سحر بهار، لواشک با نشان تجاری آلدین، آدامس سقز ون، قند خرد شده با نشان های  تجاری نقل و نبات و شهد و شکر وهاب‌زاده، فلفل قرمز میلاد، آبلیمو ترش راحیل، نان قندی با نشان تجاری خوشه گندم، سرکه آفاق، ترشینه و کوثر، آبلیمو دست چین بهمن و زعفران بسته بندی شده با نشان تجاری ملل عنوان کرد.

فقهی افزود: همچنین از جمله این محصولات لواشک، زغال اخته و آلوچه زغال اخته با نشان های تجاری شایان ، توپولی و ارغوان، ستاره ماهان و گلریز، چای لاغری سینا، آلوچه گلریز، حلوا ارده با نشان تجاری باران ستان، کیک یزدی ماهک،  شیرینی سازی 330 با نشان تجاری قصرعسل، سرکه، زغال آخته، انجیر مرطوب با نشان های تجاری آسو، گلمان، زرین افق،عسل روبراه، نمک ماهان، بهلمین، یاس و تهران، نمک یددار با نشان تجاری سهند، نمک تصفیه شده ید دار با نام تجاری سفید پاش و امیر رضا، کلوچه تنزیل، لواشک پرنیان، آبنبات با نشان تجاری شکونیما شناسایی شده است.

فقهی  با بیان این که مصرف این محصولات سلامتی را به خطر می اندازد و عواقب جبران ناپذیری را به دنبال دارد، گفت: این محصولات به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی و یا جعل پروانه های بهداشتی و همچنین آلودگی های میکروبی و شیمیایی غیر قابل مصرف بوده و فعالیت شرکت های تولیدکننده آنها غیرقانونی است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه این محصولات مورد تایید وزارت بهداشت نیست، از تمام شهروندان درخواست کرد برای حفظ سلامتی خود از خرید و مصرف این گونه اقلام و محصولات خوراکی و مصرفی غیرمجاز خودداری کنند.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول