اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اشتغال پایدار وجه مهم پس از تولید و فروش است

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز تحقیق و توسعه کسب و کارهای کوچک مدیترانه شرقی قبرس گفت: نخستین وجه مهم پس از تولید و فروش از طریق بازاریابی اشتغال پایدار است.

اشتغال پایدار وجه مهم پس از تولید و فروش است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، پروفسور مصطفی تومر بعد از ظهر امروز در مرکز بین‌المللی علوم تحقیقات و تکنولوژی پیشرفته ماهان اظهار داشت: یکی از موهبت‌های که سرزمین شما ایران برای پیشرفت و شکوفایی اقتصادی در دست دارد، موقعیت برجسته ژئواکونومیکی آن است.

وی بیان داشت: بازاریابی از ارکان اصلی اقتصاد به شمار می‌رود که با توسل به آن رونق اقتصادی به جامعه بر می‌گردد، اما مهم‌ترین موضوع چگونگی عملکرد در مراحل مختلف بازاریابی است، بازاریابی در بازار کسب و کار و اقتصاد وضعیت مشابه موتور محرک است که می‌تواند چرخ‌دنده‌های اقتصادی را به حرکت درآورده و موجب روان شدن فرآیند خرید و فروش و تولید محصولات شود .

تومر عنوان کرد: بازاریابی دارای چند وجه قابل توجه است که با رویکرد تولید کنندگان و دولتمردان به این مقوله مهم این وجوه بروز پیدا می‌‌کند.

وی افزود: نخستین وجه مهم پس از تولید و فروش از طریق بازاریابی اشتغال پایدار است که گاهی فکر همه دست‌اندرکاران را به آن مشغول می‌کند.

تومر خاطرنشان کرد: بازاریابی از ما تأثیر می‌پذیرد و بر اقتصاد وضعیت و بازار کسب و کار اثر می‌گذارد، تأثیرپذیری بازاریابی از چگونگی عملکرد ما در بازار و نیازسنجی در جامعه است، شناخت بازار و نیاز جامعه انواع محصولات نشان دهنده بازاریابی حرفه است که توسط نخبگان این قشر از جامعه، اندیشمندان بازرگانی و افراد هوشمند در بازار صورت می‌پذیرد.

وی عنوان کرد: بازاریابی در دوران رکود به گونه‌ای خاص باید عمل کند و در دوران رونق اقتصادی به گونه‌ای دیگر، زیرا در دوران رکود بازار از یک رخوت قابل توجه برخوردار است که با عملکرد بازاریان باید بر این رخوت اثر گذاشته و موجب توجه جامعه و بازار هدف به محصولات و کالاها و خدمات شد.

تومر اظهار داشت: در دوران رونق اقتصادی با توجه به رقابت شدید در بازار کسب و کار راهکارها و استراتژی‌های متفاوت دیگری را باید برگزید و از آن راهکارها برای ورود در بازار استفاده کرد و از درآمدهای موجود سود برد.

وی گفت: موتور محرکه پیشرفت و توسعه اقتصادی که از منظر صاحب‌نظران اقتصادی و مدیریتی کارآفرینی است، لذا باید نقش مؤثر کارآفرینان را در ایجاد و توسعه کسب و کارهای کارآفرینانه و یا به تعبیری بنگاه‌های اقتصادی زودبازده نوآورانه که بستر و زمینه تولید و پیشرفت اقتصادی است و به تبع آن جهاد اقتصادی را محقق می‌کند، مورد بررسی قرار داد.

تومر بیان داشت: اهتمام به مقوله کارآفرینی مولد با دو رکن اساسی خلاقیت و نوآوری را می‌توان از ضروری‌ترین و ارزشمندترین نیازهای اقتصادی جامعه دانست که اقتدار، استقلال اقتصادی و عدالت اجتماعی را با حفظ حاکمیت سیاسی و تحکیم ارزش‌ها سبب می‌شود.

وی افزود: کارآفرینی، ارتقای تجارت خارجی را که از عناصر و شاخصه‌های اصلی توسعه و پیشرفت اقتصادی، کاهش تمرکز اقتصادی افزایش سود اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی را نیز موجب شده و مهارت‌های بی‌استفاده و سرگردان را به تحرک مؤثر وادار می‌کند.

تومر تصریح کرد: علاوه بر آن کارآفرینی با نگاه تولید نوآورانه و افزایش بهره‌وری با هدف خدمت‌رسانی به جامعه و به تبع آن کسب سود رضایتبخش، عامل تحرک و تشویق، افزایش رقابت و استفاده کارا و اثربخش از منابع، کاهش بوروکراسی و همچنین مشوق عمل‌گرایی، عامل نوآوری و روان کننده تغییر و تحول و سبب پویایی اقتصاد و نهایتا جهاد اقتصادی می‌شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول