اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد خبر داد

فعالیت 800 فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی در مشهد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد از فعالیت 800 فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی در مشهد خبر داد.

فعالیت 800 فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد، محمدکاظم دبیری در همایش آموزشی و توجیهی عرضه‌کنندگان محصولات سمعی و بصری و نمایش خانگی مشهد اظهار داشت: در بحث مقابله با تهاجم فرهنگی فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی از ابزارهای مثبت و مهمی است که نباید از آنها غفلت کرد.

وی با تأکید بر اینکه هدف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد کاستن از این‌گونه فروشگاه‌ها نیست بلکه ما به دنبال این بوده‌ا‌یم که این فروشگاه‌ها براساس مناطق سیزده‌گانه شهرداری پراکندگی مناسبی داشته باشد، افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مأموریت واگذاری مجوز فعالیت این‌گونه فروشگاه‌ها را دارد، اما در این بین از بحث نظارتی خود نیز غفلت نمی‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد با بیان اینکه مدیران فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی باید مشاور مردم باشند و از بین محصولات فرهنگی مجاز بهترین‌ها را به مردم معرفی کنند که دیروز در سالن سینما قدس برگزار شد افزود: مشهد با دارا بودن 3 میلیون جمعیت و پذیرایی سالانه از 20 میلیون زائر دارای 800 فروشگاه عرصه محصولات فرهنگی است.

دبیری اظهار داشت: متأسفانه برخی به سبب دغدغه‌های سودجویانه‌ای که دارند دانسته یا ندانسته اقدام به توزیع و فروش لوح‌های فشرده و یا محصولات فرهنگی غیرمجاز و کپی اقدام می‌کنند که قابل قبول و دفاع نیست و این سبب شده است که امروز شاهد فعالیت شورای در این رابطه باشیم در صورتی ‌که به نظر بنده خود عرضه‌کنندگان محصولات باید ناظر بر کار خود باشند تا نیازی به این‌گونه شوراها نباشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس هم‌چنین به برخوردهای صورت گرفته با متخلفان در این موضوع اشاره کرد و با ارائه آماری گفت: در سال گذشته نظارت و برخورد با توزیع‌کنندگان لوح‌های غیرمجاز سبب کشف و امحای یک میلیون لوح فشرده شد و امسال این عدد به 500 هزار عدد رسید که خوشحال‌کننده است.

حجت‌الاسلام دعایی مدیر مؤسسه مطالعاتی راهبردی علوم اسلامی و قرآنی دیگر سخنران این همایش با اشاره به اینکه استکبار به دنبال این بوده است که نظم نوین جهانی را طبق آنچه خود می‌خواهد بر جهان حاکم کند، گفت: به دنبال این فکر آنها جهان را به دو قسمت تقسیم کردند.

وی ادامه داد: آمریکا خود را تولیدکننده سبک زندگی و فرمانده اعلام کرد و دیگر کشورها را فرمانبردار و مصرف‌کننده فکر آنها، اما پیروزی انقلاب معادلات آنها را تغییر داد.

وی ادامه داد: استکبار و آمریکا وقتی نتوانستند از طریق جنگ سخت به آنچه می‌خواهند برسند جنگ نرم را شروع کردند و سعی کردند از طریق مختلف مانند تولید فیلم‌هایی هم‌چون 300 به آنچه می‌خواهند برسند هر چند نتوانستند به آنچه می‌خواهند برسند.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول