اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس دانشگاه‌های اردبیل:

تحول در آموزش و پرورش موتور محرک کشور است

خبرگزاری فارس: مدرس دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: نظام تحولی آموزش و پرورش موتور محرکه توسعه و پیشرفت واقعی کشور است.

تحول در آموزش و پرورش موتور محرک کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا وداد پیش از ظهر امروز در گردهمایی کمیته‌های تخصصی تحول بنیادین آموزش و پرورش در اردبیل اظهار داشت: بعد از سال‌ها انتظار و تحقیق و بررسی کامل سند تحولی آموزش و پرورش به عنوان برگ برنده در نظام آموزش و پرورش  متکی بر ارزش‌ها و اصول اسلامی پا گرفته و شاهد حرکت‌های رو به جلو هستیم.

وی تصریح کرد: از سال 66 این موضوع در مجلس و شورای انقلاب فرهنگی مطرح بوده که با گذشته 20 سال از گردآوری مطالب و موضوعات اساسی نظام آموزشی و پرورشی در حال تغییر و تحول جدی است.

مدرس دانشگاه‌های استان اردبیل این سند را در صورت اجرایی شدن به معنای واقعی برطرف کننده دغدغه مقام معظم رهبری توصیف کرد و گفت: اگر این سند به معنای واقعی عملیاتی شود می‌تواند راه روشنی را در نظام عالی آموزشی نیز فراهم آورد.

وداد در ادامه سخنان خود بیان داشت: برنامه تحولی آموزش و پرورش امید‌ها را در دل‌ها زنده کرده و سبب شده است تا نظام تعلیم و تربیت به یک پویایی واقعی امیدوار باشد و در آینده نظام آموزش و پرورش متکی بر ارزش‌ها و آرمان‌ها را شاهد باشیم.

وی به تغییرات انجام شده در مقطع پایه اول اشاره کرد و افزود: امسال در پایه اول ابتدایی تغییراتی را شاهد بودیم که اغلب در کتب فارسی و ریاضی انجام شد اما سال آینده هم در پایه اول و هم پایه دوم و ششم ابتدایی تغییرات اساسی را در کتب درسی شاهد خواهیم بود.

کارشناس آموزشی با اشاره به شکل‌گیری کار گروه بررسی محتوای کتب درسی ادامه داد: یکی از استان‌هایی که در این زمینه متمرکز با مرکز کشور وارد عمل شده اردبیل است که سال تحصیلی آینده کتب دوم و ششم ابتدایی جدید تدوین و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وداد در ادامه سخنان خود بیان داشت: در کتاب ششم ابتدایی با چند رویکرد جدید که نیاز عصر ماست دانش‌آموزان و معلمان می‌توانند با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید کتبی مانند مهارت‌های زندگی و کار و فناوری را به همراه تفکر و پژوهش مورد توجه قرار داده و تدریس و تحصیل آن انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود هرگونه ایجاد حساسیت در نظام ابتدایی را غیر‌قابل قبول خواند و اظهار داشت: خانواده‌ها نباید نگرانی از بابت تغییر نظام آموزشی بعد از پنجم ابتدایی داشته باشند چرا که پایه ششم ادامه همان مقطع ابتدایی است که با همان شیوه و محتوای کتب درسی ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/صا10

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول