اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر علوم خبر داد

ایجاد پردیس شهدا در همه دانشگاه‌های کشور

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم‏، تحقیقات و فناوری احداث پردیس شهدا در همه دانشگاه‌های کشور را از سیاست‌ها و اولویت‌های این وزارتخانه اعلام کرد.

ایجاد پردیس شهدا در همه دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز‏، غلامرضا خواجه سروی ظهر امروز در ستاد مرکزی راهیان نور و نشست با فرماندهان پادگان شهید محمودوند اظهارداشت: در همه دانشگاه‌های جدید در دست ساخت، پردیس شهدا پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: ساخت پردیس شهدا از خواسته‌های قشر دانشجو است و می‌تواند به عنوان یک مرکز فرهنگی مورد استفاده دانشجویان و اساتید قرار گیرد.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به کمک‌های این وزارتخانه برای ساخت پردیس شهدا اظهار داشت: در سال 88  ساخت 26 پردیس شهدا به پایان رسید و در سال 89 نیز 15 پردیس شهدا در دانشگا‌ه‌های کشور کلنگ زنی شد.

به گفته خواجه سروی، حدود 40 درصد هزینه ساخت پردیس و یادمان شهدا در دانشگاه‌ها توسط خود دانشگاه‌ مورد نظر تامین می‌شود و بخش دیگر توسط سازمان بنیاد شهید و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تامین و پرداخت می‌شود.

وی همچنین از طراحی نشان ویژه شهدای جهاد علمی با مدیریت و مسئولیت شش دانشگاه صنعتی کشور خبر داد و گفت: این اقدام به منظور گرامیداشت یاد شهدا و زنده نگه داشتن فضای حماسه و ایثار در دانشگاه‌ها اجرا خواهد شد.

خواجه سروی با اشاره به کاروان‌های راهیان‌نور دانشجویی گفت: در دانشگاه‌ها حدود 4 میلیون دانشجو در حال تحصیل داریم که سالانه به طور متوسط 200 هزار نفر از آنان به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.

این مقام مسئول در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: لازم است در دانشگا‌ه‌ها فضایی فراهم شود تا اساتیدی که دوران دفاع مقدس را درک کرده و اکنون در غبار غربت هستند، جوانان نسل جدید را با آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس آشنا کنند.

وی همچنین درباره ارائه واحد درسی دفاع مقدس به دانشجویان و در فهرست دروس آموزشی آنان گفت: پیشنهاد می‌دهیم این واحد درسی به صورت تخصصی هر رشته و مناسب آن ارائه شود و وزارت علوم آمادگی دارد آن را در شورای گسترش تصویب نماید.

خواجه سروی ادامه داد: برای سال آینده پیشنهاد دادیم که بودجه سرانه فرهنگی برای اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها تصویب شود که در صورت تحقق این پیشنهاد، قطعا بخشی از این اعتبار به راهیان نور دانشجویی اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: فضای دانشگاه‌ این آمادگی را دارد که در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و وارد کردن آن به متون آموزشی، پژوهشی و فناوری هر اقدام لازم را انجام دهد.

در این بازدید، خواجه سروی معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در معراج شهدا واقع در پادگان شهید محمودوند به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول