اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی خبر داد:

ایجاد خط هوایی ارومیه ـ اربیل

معاون مدیریت و برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: خط هوایی ارومیه ـ اربیل به زودی با هدف رونق دادن به صنعت توریسم راه‌اندازی می‌شود.

ایجاد خط هوایی ارومیه ـ اربیل

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه غلام‌رضا دیزج‌نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی نمایشگاه اردبیل که در سالن جلسات شهید باکری استانداری شماره دو برگزار شد گفت: بسترهای مورد نیاز برای جامه عمل پوشاندن به این برنامه فراهم شده است به طوری که پیش‌بینی می‌شود از اواخر امسال یا ابتدای سال آینده این خط هوایی به طور کامل راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: برای اینکه این خط هوایی برای زیرپوشش قرار دادن مسافران به نحو مطلوب راه‌اندازی شود باید آژانس‌های مسافرتی با یکدیگر تعامل و همکاری نزدیک داشته باشند و تسهیلات مورد نیاز برای رفاه حال مسافران بیش از بیش فراهم شود.

این مقام مسئول یادآور شد: به نظر می‌رسد برای عملی کردن این موضوع بین دستگاه‌های اجرایی آمادگی مطلوبی وجود ندارد از این رو می‌طلبد همکاری سازمان میراث فرهنگی و نماینده وزارت امور خارجه برای تسهیل امور مختلف مانند صدور ویزا بیشتر از گذشته جلب شود.

دیزج‌نژاد بر اهمیت جذب گردشگر نیز تاکید کرد و گفت: این که فقط به صدور گردشگر از استان به سایر کشورها مبادرت کنیم چندان پسندیده نیست به طوری که مسائل فرهنگی و تبعات ناشی از این امر را باید مورد توجه قرار داد، پس جذب توریست هم باید در اولویت برنامه‌های آژانس‌ها قرار بگیرد.

وی همجواری استان با کشور عراق یک مزیت دانست و خاطرنشان کرد: در کشور همجوار ما مرقد مطهر و زیارتگاه‌های ائمه معصوم وجود دارد پس باید نسبت به راه‌اندازی تورهای زیارتی از مسیر آذربایجان غربی اهتمام شود چرا که این امر درآمدزایی زیادی دارد.

دیزج‌نژاد به لزوم جلب مشارکت فعالان بخش خصوصی در این ارتباط تاکید کرد و گفت: باید امور مختلف مرتبط به دستگاه‌های دولتی روانسازی شده و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هم به همکاری دعوت شود تا مباحث توریستی در این استان بهتر از گذشته پیگیری شود.

معاون استاندار آذربایجان غربی به ایجاد شهرک صنعتی سنگ معدنی در منطقه مرزی پیرانشهر اشاره و اظهار کرد: برای عملی کردن این امر 50 درصد سرمایه و اعتبار مورد نیاز را بخش خصوصی تامین می‌کند تا موقعیت مناسب برای بهره‌برداری از مواهب طبیعی فراهم شود.

این مسئول با بیان اینکه برای راه‌اندازی خط هوایی ارومیه ـ مشهد نیز تلاش می‌شود گفت: مقدمات کار برای انجام این امر فراهم شده و انجام این پرواز حتمی است ولی تاریخ و ساعت پرواز با هماهنگی‌های بعدی تعیین و اعلام می‌شود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول