اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی شهرداری تبریز:

درک هنر و ارج‌گذاری به آن به معنای تقویت فرهنگ یک کشور است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: درک هنر و ارج‌گذاری به آن به معنای تقویت فرهنگ و مدنیت آن کشور است.

درک هنر و ارج‌گذاری به آن به معنای تقویت فرهنگ یک کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ناصر وحیدی‌مهر در مراسم تجلیل از احیاگران هنر مینای ایرانی با اشاره به اینکه شناخت فرهنگ و تمدن هر کشوری بستگی به هنر و فرهنگ آن کشور دارد، افزود: هنر مینای ایرانی ریشه در ادبیات و تاریخ ایران اسلامی دارد و چون هنرهای گران‌قیمت و ظریف در زمان قدیم مختص دربار بود این هنر نیز که اشراف بر هنرهای دیگر داشت مختص درباریان و پادشاهان به شمار می‌آمد، شکوه و هیبت و هیمنه شاهان را به نمایش می‌گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های اندیشه‌ای این هنر و امکان استفاده از آن در معرفی اندیشه‌های ناب ایرانی، اسلامی سبب شده تا برادران پروازی برای به کارگیری این هنر در اماکن مذهبی و متبرکه مصمم باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در ادامه با اشاره به اینکه تبریز همواره مهدِ پرورش هنرمندان بزرگ و خلق آثار هنری است، تاکید کرد: برگزاری مراسم تجلیل از احیاگران هنر مینای ایرانی را که به همت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز انجام پذیرفت یک گام مثبت و اقدام عملی در زمینه احیای هنر و ارج نهادن به مقام شامخ هنرمندان است.

وحیدی‌مهر در ادامه یکی از وظایف مهم و اصلی دولتمردان را در کنار فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ارج نهادن به هنر و هنرمند عنوان کرد و گفت: درک هنر و ارج‌گذاری به آن به معنای تقویت فرهنگ و مدنیت آن کشور است.

در این مراسم که با حضور آیت‌الله مجتهدشبستری امام جمعه تبریز و شهردار تبریز برگزار شد، اثر ارزشمند مینای ایرانی منقش به لفظ جلاله و اسماء الحسنی «پنج تن آل عبا» بر روی طلای ناب به موزه مولی‌الموحدین حضرت امام علی بن ابیطالب(ع) در نجف الاشرف و اثری مشابه به موزه شهرداری تبریز توسط برادران هنرمند استاد علیرضا و احمد پروازی اهدا شد.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول