اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان اعلام کرد

اجرای 15 هکتار بانکت برای مهار روان‌آب‌های کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان گفت: برای مهار روان‌آب‌های منطقه کاشان 15 هزار بانکت در بخش آبخیزداری این شهرستان اجرا شده است.

اجرای 15 هکتار بانکت برای مهار روان‌آب‌های کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رحمت‌الله رحمانی سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با انجام عملیات بیولوژیکی حدود 15 هکتار بانکت در بخش آبخیزداری این شهرستان در سال جاری اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این میزان بانکت یکصد میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی هزینه شده است، افزود: بانکت «تورکینست»در زمین‌هایی با شیب بسیار کم تا میزان 10 تا 12 درصد انجام می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان یادآور شد: این طرح بر روی خط تراز و با اهداف جمع‌آوری آب‌های حاصل از روان‌آب‌های سطحی که بر اثر بارندگی ایجاد می‌شود روی سطح زمین پخش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در روستاهای چنار و خرمدشت اجرا شده است، بیان کرد: در روی بانکت‌ها بادام‌کاری با گونه اسکوپاریا یا با گیاهان بومی منطقه که سازگاری داشته باشد، انجام می‌شود.

رحمانی در ادامه از اجرای طرح بیابان‌زدایی در 2 هزار و 300 هکتار از مراتع آبشیرین شهرستان خبر داد و گفت: 800 هکتار از مراتع آبشیرین با اعتبار 250 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی در بخش بیابان‌زدایی منابع طبیعی کاشان بذرکاری شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان همچنین متذکر شد: با 50 میلیون ریال اعتبار استانی از یک‌هزار و 200 هکتار از مراتع آبشیرین این شهرستان در بخش بیابان‌زدایی قرق و حفاظت شد.

وی اخذ 6 هزار و 28 هکتار سند، 7 هزار و 250 هکتار پلاک آماده اخذ سند،297 هزار و 688 اسناد اخذ شده و 20 هزار هکتار اراضی باقیمانده فاقد سند را از جمله فعالیت‌های امور زمین اداره منابع طبیعی کاشان برشمرد.

از 15 تا 22 اسفند ماه به عنوان هفته منابع طبیعی تجدیدشونده نامگذاری شده است.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول