اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت کشاورزی آستان‌قدس:

سطح جنگل‌های درجه یک کشور کاهش پیدا کرده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت کشاورزی آستان‌قدس رضوی گفت: سطح جنگل‌ها و مراتع درجه یک کشور به شدت کاهش پیدا کرده است.

سطح جنگل‌های درجه یک کشور کاهش پیدا کرده است

حسن جمشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به فرارسیدن هفته منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: این موضوع دارای علل و عوامل مختلف بوده که باید این گونه مسائل مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: درختان فیلتر هوا بوده و با وجود خود بسیاری از آلایندگی‌های موجود در اکسیژن را تلطیف می‌سازند.

مدیرعامل شرکت کشاورزی آستان قدس رضوی با بیان اینکه این موضوع هم‌چنین در شادابی محیطی نیز تأثیر بسزایی را داشته باشد، تصریح کرد: هم‌چنین از این محل میوه‌ها و ثمرات زیادی به دست می‌آید که می‌تواند خوراکی مناسب برای مردم باشد.

وی ازدحام دام در برخی از نقاط روستایی را سبب کاهش سطح جنگل‌ها و مراتع دانست و متذکر شد: این موضوع سبب شده که جنگل‌های درجه یک به درجه دو و جنگل‌های درجه دو به درجه سه تبدیل شود.

جمشیدی تأکید کرد: بیابان‌زایی و ایجاد کویر از جمله عواقب عدم توجه به جنگل‌ها و مراتع است.

وی با بیان اینکه متولیان امر در این زمینه نمره مناسبی را دریافت نکرده‌اند، تأکید کرد: باید میزان توجهات به این سمت افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت کشاورزی آستان قدس رضوی در ارتباط با فعالیت‌های این مجموعه در ارتباط با درخت‌کاری و حفاظت از محیط زیست افزود: آستان قدس رضوی در این زمینه از بخش‌های دولتی و حتی برخی بخش‌های خصوصی موفق‌تر عمل کرده است.

وی با بیان اینکه این مجموعه به درآمدزایی اقتصادی این امر توجه چندانی ندارد، خاطر‌نشان کرد: توجه به حفظ محیط زیست از جمله مهم‌ترین اهداف آستان قدس رضوی است.

جمشیدی برداشت از جنگل‌ها را در صورت وجود علم در این زمینه مهم ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر شرکت کشاورزی آستان‌ قدس رضوی بین 10 تا 20 هکتار افزایش سطح باغات را در دستور کار خود قرار دارد.

وی عنوان داشت: در حال حاضر دو مزرعه محمد‌آباد با بیش از 4 هزار و 500 مترمربع در شهرستان تربت‌حیدریه و مزرعه سلامی با وسعت یک هزار و 200 هکتار در شهرستان خواف زیر نظر شرکت کشاورزی آستان ‌قدس رضوی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت کشاورزی آستان قدس رضوی یادآور شد: هم‌اکنون بیش از 400 هکتار از اراضی به صورت سیستم رل‌لاین آبیاری و 270 هکتار نیز در سال گذشته به سیستم سنتر‌پیوت مجهز شده است.

وی با اشاره به آبیاری بیش از 700 هکتار از اراضی زیر پوشش این شرکت در آینده‌ای نزدیک به روش سنترپیوت اعلام کرد: در حال حاضر با این اقدامات 20 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب و 30 درصد نیز افزایش راندمان تولیدات ایجاد شده ‌است. 

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول