اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 4 ماه آینده انجام می‌شود

آسفالت 204 کیلومتر راه مرزی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستای راه و ترابری آذربایجان غربی گفت: 204 کیلومتر از راه‌های مرزی استان تا پایان تیرماه سال آینده بهسازی و آسفالت می‌شوند.

آسفالت 204 کیلومتر راه مرزی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ارسلان شکری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون 401 کیلومتر از راه‌های مرزی استان آسفالت شده است و 204 کیلومتر راه مرزی دیگر نیز در صورت تامین منابع مالی تا پایان تیرماه سال آینده بهسازی و آسفالت می‌شود.

وی افزود: امسال زیرسازی و آسفالت 300 کیلومتر راه مرزی در مناطق محروم و دورافتاده استان هدف‌گذاری شده بود که برای تحقق آن عملیات راه‌سازی 204 کیلومتر از این راه مرزی آغاز شده است.

شکری از آسفالت 106 کیلومتر راه مرزی سخت‌گذر و کوهستانی استان در سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای امسال 26 کیلومتر راه مرزی آسفالت و عملیات بهسازی و زیرسازی 80 کیلومتر راه در مناطق مرزی استان تکمیل شده است.

این مسئول با اشاره به اعتبارات مورد نیاز برای انجام این عملیات تصریح کرد: با توجه به مسافت طولانی راه‌های مرزی از مناطق شهری و سخت‌گذر بودن، اجرای عملیات راهسازی در این محورها بسیار هزینه‌بر بوده به صورتی که تنها برای آسفالت هر کیلومتر راه مرزی اعتباری بیش از 950 میلیون ریال هزینه می‌شود.

وی با اشاره به بهره‌مندی ساکنان روستاهای بالای 50 خانوار از نعمت راه آسفالته اضافه کرد: راه این روستاها در قالب طرح نهضت بزرگ آسفالت راه‌های روستایی انجام می‌شود.

شکری با اشاره به اقدامات راه و ترابری استان در سال جاری بیان کرد: امسال عملیات تسطیح و رگلاژ، لکه‌گیری، نصب علایم و تابلوهای ایمنی، خط کشی و تعمیر و بازسازی ابنیه فنی در محورهای مرزی استان اجرا شده است و عملیات راهداری زمستانی و بازگشایی به هنگام  این راه‌ها به صورت مستمر و منظم انجام می‌شود.

استان آذربایجان غربی یک‌هزار و 816 کیلومتر راه مرزی دارد که از این میزان 728 کیلومتر راه منتهی به مرز و یک‌هزار و 88 کیلومتر راه مرزی است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول