اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان‌ زندان‌ها‌ی کشور خبر داد

آغاز فعالیت احداث زندان جدید اصفهان در سال 91

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان زندان‌‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: کلنگ احداث زندان جدید اصفهان تا سال 91 به زمین زده می‌شود.

آغاز فعالیت احداث زندان جدید اصفهان در سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامحسین اسماعیلی ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی زندان مرکزی اصفهان، با اشاره به بهره‌برداری از چند‌ طرح در زندان مرکزی اصفهان اظهار داشت: خیران استان اصفهان با تلاش مدیران قضایی در اداره کل زندان‌ها و نیز مسئولان استانی، در راستای انسان سازی برای ساختن فضایی بهتر برای زندانیان تلاش بسیاری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ‌خدمات ارائه شده از سوی خیران برای بازسازی زندان اصفهان، مصداق بارز کسب خیر دنیا و آخرت و ثواب انسان‌سازی است، افزود: امروز می‌توان ادعا کرد جمعی از کسانی که به هر دلیلی خطایی از آنها سرزده و بر اساس قوانین مصوب مجلس و نیز شورای نگهبان مستحق مجازات شرعی و قانونی هستند، در زندان و بعد از گذران این دوره با تغییرات اساسی به زندگی عادی بازگشته و وارد اجتماع می‌شوند.

رئیس سازمان‌ زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور تصریح کرد: رویکرد زندان‌ها، هدایت انسان‌هایی است که مسیر زندگی را اشتباه رفته‌اند و وظیفه ما بازگشت و هدایت این انسان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه امکان هدایت همه زندانیان وجود ندارد، ادامه داد: هر چند بعضی زندانیان اصلاح نمی‌شوند، اما تعداد کسانی که زندگی شرافتمندانه بعد از زندان را تجربه کرده و هدایت شده‌اند در کشور کم نیست.

اسماعیلی ساخت و تکمیل زندان توسط خیران را از ثواب ساخت مکان‌هایی همچون مدرسه، مراکز بهداشتی، بیمارستان و حتی ساخت مساجد بیشتر دانست و بیان داشت: مسجد جای انسان‌های در مسیر الهی است و هنر اصلی، در مسیر آوردن انسان منحرف از مسیر است.

وی در با ارائه گزارشی از اقدامات اداره کل زندان‌های استان اصفهان، به تاکید امام جمعه اصفهان و نیز مدیر کل زندان‌های استان اصفهان برای تغییر وضعیت فعلی زندان اصفهان اشاره کرد و گفت: توسعه اردوگاه مبارکه اصفهان از خرداد ماه سال جاری با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان شروع شده که تا اردیبهشت سال 91 فاز نخست آن به بهره برداری می‌رسد.

رئیس سازمان‌ زندان‌ها و اقدامات تأمینی وتربیتی کشور همچنین به انتقال تعدادی از زندانیان از زندان مرکزی به اردوگاه مبارکه اشاره داشته ودر ادامه گفت: بازداشتگاه نظامیان، بازداشتگاه نجف آباد و همچنین کاشان در حال آماده سازی است.

وی در ادامه به جا به جایی زندان اصفهان و نیز واگذاری زمینی با وسعت قابل توجه به این مسئله اشاره کرد و اظهار داشت: پیش بینی می‌شود طبق برنامه ریزی‌ها تا سال 91کلنگ احداث زندان جدید اصفهان به زمین زده شود.

اسماعیلی تغییر کاربری زندان مرکزی و استفاده بهینه از آن در راستای رفاه زندانیان را از دیگر اقدامات دانست و ادامه داد: در کشور علاوه بر حوزه عمرانی، فعالیت‌های فرهنگی با محوریت قرآن و نماز انجام شده است.

وی وضعیت بهداشت و درمان زندان‌ها و زندان اصفهان را مناسب دانست و گفت: در حوزه امنیت و مقابله با مواد مخدر، اقدامات خوبی در زندان اصفهان انجام شده است.

رئیس سازمان‌ زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور از خیران خواست در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد که حضور آنها در بیرون زندان موجب خطر جدی نیست، قدم بردارند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول