اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

راه‌اندازی بزرگترین کارخانه شیشه خاورمیانه

ایران قطب تولید شیشه در خاورمیانه / ایجاد اشتغال برای 1200 نفر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کارخانجات شیشه فلوت اردکان با اشاره به راه‌اندازی خط تولید بزرگترین کارخانه شیشه خاورمیانه گفت: با راه‌اندازی رسمی این کارخانه، ایران به قطب تولید شیشه در خاورمیانه تبدیل می‌شود.

ایران قطب تولید شیشه در خاورمیانه / ایجاد اشتغال برای 1200 نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان محمود عزیزیان صبح امروز در حاشیه راه‌اندازی خط تولید بزرگترین کارخانه شیشه خاورمیانه در اردکان از راه‌اندازی خط تولید بزرگترین کارخانه شیشه خاورمیانه در اردکان با تولید روزانه 750 تن شیشه خبر داد.

وی از افتتاح رسمی کارخانه در سال آینده خبر داد و اضافه کرد: ظرفیت اسمی کارخانه روزانه 900 تن است که روزانه 800 تن انواع محصولات شیشه تخت و خودرو را شامل می‌شود.

عزیزیان هم‌چنین عنوان کرد: این کارخانه با هدف ایجاد کارخانجات اکتشاف و استخراج مواد معدنی، تولید و فرآوری مواد اولیه شیشه، تولید انواع شیشه به روش فلوت از ضخامت 1.8 تا 19 میلیمتر و ایجاد کارگاه‌های تولیدی صنایع جانبی شیشه در زمینی به مساحت 75 هکتار در اردکان راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه 165 میلیارد تومان در این کارخانه سرمایه‌‌گذاری شده است، گفت: این کارخانه با بهره‌گیری از آخرین فناوری و ماشین‌آلات روز دنیا کاملاً مکانیزه است.

عزیزیان از تولید شیشه خودرو در این کارخانه برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: شعار و سیاست ما به عنوان افتخار صنعت شیشه کشور از بدو تأسیس این شرکت تولیدی این بوده که صنایع پایین‌دستی مثل آینه، رفلکس، لمینت، شیشه دوجداره و در مجموع سبد کامل شیشه تخت خاصه شیشه خودرو را که مصرف بسیار بالایی دارد، برای نخستین بار در ایران اسلامی تولید کنیم.

مدیرعامل کارخانجات شیشه فلوت اردکان درباره صادرات محصولات این کارخانه به کشورهای خارجی اظهار داشت: با توجه به اینکه خط تولید کارخانه تنها یک ماه است که به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده، تقاضاهای بسیاری از کشورهای اروپایی و خاورمیانه برای خرید انواع محصولات این شرکت تولیدی به دستمان رسیده است.

عزیزیان از صادرات شیشه به کشورهای امارات، عراق و گرجستان خبر داد و گفت: از آنجا که شیشه یک محصول استراتژیک و انرژی‌بر است، امکان تولید آن در بسیاری از کشورها وجود ندارد و به همین علت تقاضا برای خرید محصولات فراوان است.

مدیرعامل کارخانجات شیشه فلوت اردکان از اشتغال یک ‌هزار و 200 نفر در این مجموعه تولیدی خبر داد و افزود: در مجموع 10 هزار نفر هم به صورت غیر مستقیم اعم از شاغلان حوزه‌های ترانسفورت، حمل و نقل، خدمات و تولید کنندگان تجهیزات لازم این کارخانه در صنایع پایین‌دستی مشغول به کار هستند.

مشاور ارشد کارخانجات شیشه اردکان نیز اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های داخلی و متخصصان بومی رمز موفقیت کارخانه شیشه اردکان است.

جلیل آرین‌پور خاطرنشان کرد: در پروژه کارخانجات شیشه فلوت اردکان عموماً از معادن و صنایع داخلی استفاده شده است.

مشاور ارشد کارخانجات شیشه فلوت اردکان تأکید کرد: برای تأمین مواد اولیه تولید شیشه در این کارخانه هیچ گونه وابستگی به مواد اولیه خارجی وجود ندارد.

وی با بیان این که عملیات ساختمانی نخستین خط تولید این شرکت در سال 87 آغاز شد، تصریح کرد: در مجموع از آغاز شروع عملیات اجرایی پروژه تاکنون که به تولید رسیده‌ایم، 32 ماه زمان صرف شده که با توجه به مشکلات موجود زمان بسیار ایده‌آلی است.

این کارشناس صنعت شیشه درباره میزان تولید شیشه در کشور گفت: با توجه به تعمیراتی که در همه واحدهای تولیدی وجود دارد، سالانه حدود یک میلیون تن شیشه در کشور تولید می‌شود.

آرین‌پور از تولید سالانه 250 هزار تن شیشه در کارخانجات شیشه فلوت اردکان خبر داد و اظهار داشت: این واحد تولیدی 25 درصد از تولید نهایی شیشه کشور را تأمین می‌کند و در آینده نزدیک به ظرفیت‌های بالاتری نیز دست خواهد یافت.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول