اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب همدان:

در شست‌وشوی نوروزی مدیریت مصرف مد نظر قرار گیرد

خبرگزاری فارس: معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان گفت: با توجه به ایام پایانی سال، شهروندان در شست‌وشوی نوروزی مدیریت مصرف را مد نظر قرار دهند.

در شست‌وشوی نوروزی مدیریت مصرف مد نظر قرار گیرد

سید هادی حسینی‌بیدار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به ایام پایانی سال و مصرف آب برای شست‌وشوی مختلف اظهار کرد: شهروندان در ایام مختلف سال با آبفا همکاری کردند و در این ایام پایانی سال تقاضای مدیریت مصرف از شهروندان داریم.

وی با بیان اینکه شهروندان شست‌وشوی ملافه، فرش، پرده، پتو و ... را به مراکز خشکشویی و قالی‌شویی ارجاع دهند، افزود: شست‌وشو در این مراکز هم بهداشتی و هم از لحاظ مدیریت مصرف بهینه‌ است و می‌توانند به سهولت به استقبال بهار روند.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد:‌ برای از بین بردن گرد و غبار منزل از دستمال استفاده کنند تا از هدر رفت آب جلوگیری کنند و آب بیهوده هدر نرود چرا که دستمال، پاک‌کنندگی بیشتری نیز دارد.

وی ابراز داشت: برای تمیز کردن وسایل خانه و شیشه‌ها از کاغذ یا روزنامه باطله استفاده کنند، چراکه مانع از شست‌وشوی زیاد و مصرف آب غیرضروری می‌شود.

حسینی‌بیدار با بیان اینکه در تمیز کردن اماکن و ظروف مختلف از دستمال یک بار مصرف استفاده می‌شود، گفت، با توجه به اینکه با کمبود آب مواجهیم و بارش کمی داشتیم، شست‌وشوی اماکن و ظروف، آب زیادی را می‌طلبد، و موجب هدر رفت آب می‌شود.

وی با درخواست صرفه‌جویی از شهروندان ابراز داشت: شهروندان باید توجه کنند که با صرفه‌جویی قطعی آب نخواهیم داشت و اینکه به زمان توجه کنند چرا که جمعه‌ها مصرف آب بالاست که این امر باعث کاهش فشار آب و قطعی آب در برخی نقاط می‌شود.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه آب مایه حیات و برای نسل آینده باید مد نظر قرار گیرد، اظهار کرد: باید در نگهداری آب کوشا باشیم چرا که هیچ جایگزینی ندارد و باید با رعایت مصرف نسل آینده را از این نعمت خدادادی بهره‌مند سازیم.

وی در پایان در خصوص استفاده شهرداری از آب شرب برای خدمات شهری اذعان داشت: با تعاملی که با شهرداری صورت گرفته، مطالعاتی در حال انجام است تا جداسازی آب شرب از آب فضای سبز صورت گیرد.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول