اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌‌فقیه در منابع طبیعی جنوب کرمان:

انتخاب همیار طبیعت برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی ضروریست

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه نمایندگی ولی‌‌فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: همان‌گونه که برای رعایت قوانین رانندگی همیار پلیس قرار دادیم، شایسته است در هر خانه نیز یک نفر به عنوان همیار طبیعت انتخاب شود.

انتخاب همیار طبیعت برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی ضروریست

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، سیدبهروز حسینی عصر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه منابع طبیعی در دانشگاه جیرفت اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند «فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود».

وی با توجه به بررسی آیات و روایات افزود: تکامل انسان از چهار طریق ارتباط انسان با خداوند، خویشتن، سایر انسان‌ها و طبیعت صورت می‌گیرد.

حسینی تصریح کرد: هر کس این چهار شیوه را در زندگی خود به کار گیرد در دنیا و آخرت سعادتمند می‌شود.

وی با توجه به سخن پیامبر اکرم (ص) که فرمودند «من آمده‌ام تا امنیت معنوی را در جامعه حاکم کنم»، ابراز داشت: این امر از طریق برخورد صحیح با دیگران و تذکر دادن محقق می‌شود.

حسینی با بیان اینکه سعادت انسان در گرو حراست و حفاظت از طبیعت است، گفت: وظیفه همگان است تا فرهنگ منابع طبیعی را مانند سایر فرهنگ‌های دینی در میان آحاد مردم ترویج دهیم.

حسینی با تأکید بر آشنا کردن فرزندان خود با فرهنگ منابع طبیعی عنوان کرد: همان‌گونه که برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی همیار پلیس قرار دادیم، شایسته است در هر خانه نیز یک نفر به عنوان همیار طبیعت انتخاب شود.

وی با توجه به سخن پیامبر (ص) که فرمودند «از کشتن کودکان، زنان و سالمندان و همچنین قطع درختان بپرهیزید»، اذعان داشت: اگر اهمیت این موضوع با توجه به حدیث مذکور بر همگان بیان شود، دیگر کسی حاضر به قطع حتی یک شاخه درخت نمی‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: همه مسئولان مربوطه و دست‌اندرکاران حوزه عظیم منابع طبیعی شهرستان جیرفت باید در راستای گسترش و نهادینه کردن فرهنگ منابع طبیعی در جامعه بکوشند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول