اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی صومعه سرا خبر داد

توزیع رایگان 10 هزار اصله نهال در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و جنگل‌داری صومعه‌سرا از توزیع رایگان 10 هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.

توزیع رایگان  10 هزار اصله نهال در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، محمدرضا دلجو‌پور بعد از ظهر امروز در جریان کاشت نهال در پارک ساحلی بخش گوراب‌زرمیخ این شهرستان با تبریک هفته منابع طبیعی اظهار داشت: هفته منابع طبیعی با شعار «منابع طبیعی، پشتوانه جهاد اقتصادی» همزمان با سراسر کشور در صومعه‌سرا آغاز شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته منابع طبیعی در صومعه‌سرا تصریح کرد: در این هفته بالغ بر 10 هزار اصله نهال از نوع «سوزنی برگ» و «پهن برگ» به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و جنگل‌داری صومعه‌سرا، راهپیمایی و گرامیداشت طبیعت به مناسبت هفته منابع طبیعی، توزیع بالغ بر یک‌هزار اصله نهال در روز جمعه بین نمازگزاران و برپایی جلسه‌های مشترک و ویژه منابع طبیعی با حضور مسئولان قضایی و منابع طبیعی در راستای بررسی راهکارهای مناسب در عرصه منابع طبیعی را از دیگر برنامه‌ها در هفته مذکور اعلام کرد.

وی با اشاره به سطح اراضی جنگلی و منابع ملی در صومعه‌سرا، یادآور شد: صومعه‌سرا دارای 20 هزار و 472 هکتار اراضی جنگلی و منابع ملی است که از طرف نیروهای حفاظتی منابع طبیعی مورد حفاظت قرار می‌گیرند.

دلجوپور از اجرای عملیات پرورش و نگه‌دارای جنگل‌های سنواتی در صومعه‌سرا خبر داد و افزود: بیش از 255 هکتار از جنگل‌های سنواتی صومعه‌سرا در دست اجرای عملیات نگهداری و پرورش هستند.

وی با اشاره به امور مراقبت در بخش جنگل‌کاری با سنوات کمتر بیان کرد: در حال حاضر 375 هکتار از اراضی جنگل‌کاری با سنوات کمتر شامل کاشت، ترمیم، خط کشی، حذف علف‌های هرز و واکاری نهال (جایگزینی در مدت پنج سال) در صومعه‌سرا انجام می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و جنگل‌داری صومعه‌سرا، میزان اجرای کمربندهای حفاظتی در مرز بین منابع طبیعی و اراضی شخصی مردم را به طول یک کیلومتر عنوان و تصریح کرد: این اقدام به دلیل جلوگیری از تصرفات جدید مردم در بخش املاک منابع طبیعی و برعکس است.

وی به اختصاص وام به کشاورزان صنوبر کار در صومعه‌سرا اشاره کرد و اذعان داشت: امسال 38 نفر از صنوبرکاران صومعه‌سرایی به ازای هر هکتار بالغ بر 2 میلیون و 500 هزار تومان از بانک کشاورزی تسهیلات دریافت کرده‌اند.

دلجوپور با اشاره به ضرورت حفاظت از منابع ملی و جنگلی و جلوگیری از تخریب بی‌رویه آن اظهار داشت: همواره افراد سودجو درصدد تخریب و تصرف اراضی ملی و قطع غیرمجاز درختان هستند.

وی قاچاق چوب را عملی ناشایست اجتماعی عنوان کرد و افزود: در چنین شرایطی ماموران منابع طبیعی با همکاری مراجع قضایی و انتظامی با متخلفان برخورد جدی می‌کنند.

این مسئول، حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی را از اهداف مهم اداره منابع طبیعی در هر شهر و منطقه‌ای برشمرد و یادآور شد: این هدف جز با اشاعه فرهنگ دوستی با منابع طبیعی و همکاری مردم در این راستا محقق نمی‌شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول