اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد

برخورداری تمام روستاهای بالای 600 نفر هرمزگان از خانه بهداشت

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر تمام روستاهای بالای 600 خانوار در این استان از خانه بهداشت برخوردار هستند، گفت: هرمزگان طی سه سال آینده از ساخت خانه‌های بهداشت جدید بی‌نیاز می‌شود.

برخورداری تمام روستاهای بالای 600 نفر هرمزگان از خانه بهداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد شکاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی سال‌های گذشته زیرساخت‌های سلامت و درمانی در حوزه شرق هرمزگان توسعه نسبتا خوبی یافته، اظهار داشت: مجوز احداث بیمارستان 230 تختخوابی میناب اخذ شده است.

وی ادامه داد: استقرار جراح مغز و انجام جراحی‌های مغز در میناب نیز از دیگر مباحثی است که وقوع آن طی ماه‌های آینده به عنوان مبحثی مهم در حوزه خدمات درمانی شرق هرمزگان به شمار و می‌تواند این حوزه را تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: همچنین پیشرفت بیمارستان بشاگرد نیز به 100 رسیده و با توجه به استخدام نیروهای این بیمارستان، این واحد نیز به زودی در خدمت مردم این شهرستان در می‌آید.

این مسئول از راه‌اندازی سه باب زایشگاه در روستاهای تیسور، جگدان و تیدر بشاگرد با هدف ارائه خدمات زایمانی خبر داد.

شکاری با اشاره به راه اندازی بیمارستان سیریک طی دهه فجر سال‌جاری در شرق هرمزگان، اضافه کرد: همچنین ارتقای بیمارستان 40 تختخوابی جاسک به بیش از 60 تختخواب نیز از دیگر برنامه‌های علوم پزشکی در راستای ارتقا بخش سلامت و درمان این منطقه از استان است.

وی همچنین از احداث پایگاه‌های بین جاده‌ای در محورهای شرقی هرمزگان خبر داد.

شکاری ادامه داد: آغاز و بهره‌برداری از طرح بخش ام آر آی بیمارستان میناب با محوریت پوشش شرق هرمزگان و جنوب کرمان نیز از پروژه‌های مهمی است که می‌تواند نقشی مهم در کاهش هزینه‌ها و  زمان انتظار برای دریافت این خدمت پزشکی داشته باشد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از ارتقا بیمارستان رودان از دیگر شهر واقع در شرق هرمزگان خبر داد و اضافه کرد: تعداد 72 باب خانه بهداشت روستایی در اقصی نقاط استان و به ویژه در روستاهای شرقی هرمزگان طی سال‌جاری بهره برداری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادامه از احداث 50 باب خانه بهداشت روستایی دیگر در سال آینده در هرمزگان خبر داد.

وی با بیان اینکه تاکنون 574 باب خانه بهداشت روستایی در هرمزگان احداث شده، خاطرنشان کرد: با روند موجود احداث خانه‌های بهداشت میتوان گفت طی سه سال آینده دیگر نیازی به احداث خانه‌های جدید بهداشت روستایی در هرمزگان نداریم.

شکاری در پایان متذکر شد: تمام روستاهای بالای 600 نفر جمعیت استان از خانه بهداشت روستایی برخوردارند.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول