اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان خبر داد

کوهنوردان راهی قله تفتان می‌شوند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان گفت: این هیئت صعود به قله تفتان را برای حدود 30 نفر از کوهنوردان بومی و غیربومی خود در نظر گرفته است.

کوهنوردان راهی قله تفتان می‌شوند

صغری حسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: امروز ظهر گروه کوهنوردی هیئت کوهنوردی استان اصفهان با حدود 30 نفر از کوهنوردان مرد و زن که از مناطق مختلف کشور به دور یکدیگر جمع شده‌اند و اصفهان را به مقصد قله تفتان ترک می‌کنند.

وی با بیان اینکه سفر ورزشکاران هیئت کوهنوردی استان اصفهان برای رسیدن به کوه تفتان 24 ساعت به درازا می‌کشد، تصریح کرد: پس از رسیدن به محل مورد نظر یک ساعت در پناهگاه استراحت و برای پس‌فردا صعود خود را به این قله در ساعت دو بامداد آغاز می‌کنیم.

نایب رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان با اشاره به اینکه قله تفتان در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است، تأکید کرد: این کوه با ارتفاع دست‌کم 4 هزار متر، چهارمین قله مرتفع ایران است که علاوه بر وجود گوگرد فراوان از زیبایی بسیار بالایی نیز برخوردار است.

وی اظهار داشت: صعود به قله تفتان از جمله مقوله‌هایی است که مردان و زنان، به صورت مشترک می‌توانند در آن شرکت داشته باشند، به نحوی که در این سفر 15 نفر از بانوان ورزشکار، هیئت کوهنوردی استان اصفهان را همراهی می‌کنند، سفر به کوه تفتان را با حمایت گروه‌های شرکت نفت پارسیان انجام می‌دهیم.

حسنی در ادامه صحبت‌های خود اشاره‌ای به برنامه‌های آتی هیئت کوهنوردی استان اصفهان تا انتهای سال جاری کرد و گفت: در هفته آینده پیاده‌روی از پل کله تا باغ بهادران و در دو هفته دیگر نیز صعود به شاهان کوه را با حضور آقایان و بانوان مدنظر قرار داده‌ایم.

نایب رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان تأکید کرد: در صورت وجود یک حمایت‌ کننده خوب، صعود به قله‌های بالای 6 هزار متر و 7 هزار متر را انجام می‌دهیم و تمام علاقه‌مندان به رشته کوهنوردی از این موضوع اطلاع دارند که صعود بالا 6 هزار متر برای بانوان حکم مدال برنز آسیایی و صعود بالای 7 هزار متر نیز برای این عزیزان حکم مدال نقره آسیایی دارد.

وی تأکید کرد: در سال آینده برنامه‌های متنوع و زیبایی از طرف هیئت کوهنوردی استان اصفهان برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به برگزاری دوره رایگان سه ساعته صخره‌نوردی برای بانوان در کوه صفه اصفهان اشاره کرد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول