اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل راه و ترابری خراسان‌رضوی:

شاخص تراکم راه‌های خراسان‌رضوی از میانگین کشوری بالاتر است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل راه و ترابری خراسان‌رضوی از پیشی گرفتن شاخص تراکم استان در بزرگراه‌ها، راه‌های فرعی، بین‌شهری و روستایی آسفالته نسبت به متوسط کشور خبر داد.

شاخص تراکم راه‌های خراسان‌رضوی از میانگین کشوری بالاتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و ترابری خراسان‌رضوی، ابراهیم صنیعی اظهار داشت: در حال حاضر 930 کیلومتر بزرگراه در حال بهره‌برداری در استان وجود دارد که معادل 8.71 درصد از کل بزرگراه‌های کشور است.

سرپرست اداره‌کل راه و ترابری خراسان‌رضوی شاخص تراکم بزرگراه‌ها در استان را 8 دهم درصد عنوان کرد و افزود: بر این اساس اختلاف نسبتاً خوبی با شاخص متوسط 65 صدم درصدی کشور دارد.

وی با اشاره به وجود 4 هزار و 702 کیلومتر راه فرعی در خراسان‌رضوی، گفت: این مقدار 10.7 درصد کل راه‌های فرعی کشور را شامل می‌شود و شاخص تراکم آن نیز با عدد 4.04 درصد نسبت به شاخص 2.67 درصدی کشور نشان از جایگاه خوب استان در کشور دارد.

رئیس شورای هماهنگی حمل و نقل خراسان‌رضوی اظهار کرد: هم‌اکنون 6 هزار و 847 کیلومتر راه بین شهری در استان وجود دارد که 8.7 درصد از کل راه‌های بین شهری در کشور است و شاخص برخورداری استان نیز 5.88 درصد در مقابل شاخص 4.78 درصدی کشور است.

صنیعی با بیان اینکه 6 هزار و 433 کیلومتر راه روستایی آسفالته در استان معادل 7.4 درصد کل راه‌های آسفالته روستایی کشور در حال بهره‌برداری است، گفت: شاخص برخورداری 5.52 درصدی استان در مقابل شاخص 5.28 درصدی کشور، نشان از وضعیت مطلوب استان در بحث آسفالت راه‌های روستایی است.

سرپرست ‌اداره‌کل راه و ترابری خراسان‌رضوی افزود: با توجه به اینکه مشهدالرضا(ع)، پایتخت معنوی کشور محسوب می‌شود و زائران از سراسر دنیای اسلام برای زیارت امام هشتم(ع) به مشهد مقدس سفر می‌کنند، لازم است استان از راه‌های مطلوب‌تر، به ویژه آزادراه‌ها و بزرگراه‌های بیشتری برخوردار باشد.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول