اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مهران:

یک میلیون تن کالا از مرز مهران صادر شد

خبرگزاری فارس: فرماندار مهران گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و 250 هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد.

یک میلیون تن کالا از مرز مهران صادر شد

ولی‌الله حیاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: کالاهای صادر شده شامل سیمان، ابزار آلات، میوه و تره بار، مصنوعات فلزی و خودرو است.

وی ادامه داد: ارزش اقتصادی این میزان کالای صادر شده به کشور عراق از سوی کارشناسان امر بیش از 373 میلیون دلار برآورد شده است.

این مسئول اضافه کرد: امسال میزان صادرات کالا در مرز بین‌المللی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 41 درصد از حیث وزنی افزایش یافته است.

حیاتی تصریح کرد: علت افزایش صادرات محصولات کشورمان از راه مرز بین‌المللی مهران به واسطه استقبال مردم کشور عراق از محصولات ایرانی و تلاش تجار ایرانی برای دست‌یابی به بازار کشور عراق است.

فرماندار مهران ادامه داد: از دیگر عوامل افزایش صادرات محصولات کشورمان از راه مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق وجود امنیت حاکم در این خروجی تجاری است.

وی اذعان داشت: خروجی بین‌المللی و تجاری مهران به واسطه نزدیکی به کشور عراق و وجود مشترکات فرهنگی، مذهبی و دینی بین مردم استان‌های مجاور مرز دو کشور ایران اسلامی و عراق اکنون یکی از امن‌ترین خروجی‌های کشور جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

مرز بین‌المللی مهران در 90 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول