اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 264 اثر تاریخی مذهبی

استان مرکزی آماده استقبال از مسافران نوروزی است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از استقبال مسافران نوروزی استان در 264 مجموعه تاریخی و مذهبی خبر داد.

استان مرکزی آماده استقبال از مسافران نوروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان مرکزی، مجتبی رضوانی با اشاره به وجود 264 اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری در استان گفت: اماکن مذهبی، تاریخی، تفریحی، موزه‌ها و بوستان‌ها با ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای پذیرایی مسافران نوروزی همچنان تا پایان زمان سفرها آماده پذیرایی‌‌اند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد راهبردی بناهای مذهبی تصریح کرد: این ستاد با آماده‌سازی امکانات و زیرساخت‌های لازم زمینه سفر هزاران شیعه و عاشق اهل ‌بیت (ع) را از سراسر ایران به این استان فراهم می‌کند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: برای تعطیلات نوروزی بیش از 500 هزار بروشور با هدف معرفی توانمندی‌ها، اماکن مذهبی، تاریخی و گردشگری بین مسافران نوروزی استان توزیع می‌شود و این اماکن آماده پذیرایی از مسافران هستند.

به گفته وی استقبال از مسافران نوروزی در امامزادگان هفتاد و دو تن ساروق، امامزادگان سهل‌ابن علی آستانه، امامزاده محمد عابد، امامزاده محمد فم‌تفرش، امامزادگان روستا تبرته، شاهزاده حسین نظام‌آباد، شاهزاده حسین‌ابن افطس جد مقام معظم رهبری، امامزاده احمد ذلف‌آباد و ... صورت می‌گیرد.

رضوانی اظهار کرد: برگزاری مراسم تحویل سال نو با حضور ائمه جمعه، روحانیون، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف، قرائت قرآن، مدیحه‌سرایی و قرائت زیارت آل یاسین و دعای تحویل سال از دیگر برنامه‌های نوروز است.

وی یادآور شد: در ایام نوروز در امامزادگان و بقاع متبرکه، عطر افشانی و گلباران قبور مطهر شهدا توسط هیئت امنا و خادمین و تهیه هفت‌سین قرآنی و معنوی این اماکن متبرکه از دیگر مراسم لحظه تحویل سال است.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول