اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد ادبیات دانشگاه:

نشریات دانشجویی اصفهان بهترین شیوه نگارش را دارند

خبرگزاری فارس: استاد ادبیات دانشگاه گفت: با این حال که نوعی کج‌سلیقگی در ادبیات و شعر کشور وجود دارد، اما نشریات دانشجویی استان اصفهان بهترین شیوه نشریه‌نویسی را در کشور دارد.

نشریات دانشجویی اصفهان بهترین شیوه نگارش را دارند

رضا دیانتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: مهم‌ترین ویژگی و عامل موفقیت نشریات دانشجویی عدم کپی‌برداری در ساختار نوشتاری این نشریات است، دانشجویان می‌توانند در کنار تحصیل، به انجام کار فرهنگی در فضای دانشگاه‌ها بپردازند و به این واسطه می‎توانند و روزنامه‌نگارانی را برای آینده کشور تربیت کنند.

استاد ادبیات دانشگاه ادامه داد: ارزش و اعتبار نشریات دانشجویی کمتر از مطبوعات برتر کشور نیست و اگر آنها در جهت صحیح راهنمایی شوند، می‌توانیم به اهداف مطلوب برسیم.

وی با بیان اینکه نشریات دانشجویی با وجود فعالیت‎های بی‎نظیر و تأثیرگذار در حاشیه قرار می‎گیرند، گفت: گر چه ممکن است دانشجویان برای کمبود امکانات و مادیات این نشریات گله‌مند باشند، همین مقدار که می‌توانند با امکانات محدود و منابع مالی کم فعالیت کرده و بتوانند عنوان برتر را کسب کنند، قابل تقدیر است.

دیانتی اضافه کرد: با توجه به اینکه کشور ما پس از انقلاب تا به اکنون در بسیاری از زمینه‎ها از جمله جمعیت و سواد رشد داشته است، اما هنوز هم نوعی کج‌سلیقگی در ادبیات و شعر کشور وجود دارد اما با این حال نشریات دانشجویی استان اصفهان بهترین شیوه نشریه‌نویسی را در کشور دارد.

وی تأکید کرد: چاپ برخی شعرهای ضعیف در روزنامه‌ها باعث شده است تا جوانان شعر و اصول آن را دست‌کم بگیرند و به خودشان اجازه ‌دهند کتاب شعر منتشر کند.

استاد ادبیات دانشگاه با بیان اینکه رسانه‎ها در ترویج شعر فاخر به غلط می‎روند، ادامه داد: امروزه در رسانه‎های مختلف دیده می‎شود که متن‎ها و یا نثرهایی را می‎خوانند و به نام شعر نو معرفی می‎کنند و همین امر باعث شده است تا سطح سلیقه مردم نسبت به شعر پایین بیاید و هر کسی فکر کند می‎تواند شعر بگوید.

وی هم‌چنین با اشاره به حضور پرشکوه مردم در انتخابات مجلس نهم گفت: ادبیات انقلاب اسلامی میراث آزادی ملت ایران است و پاسداری از این میراث عظیم به عهده نویسندگانی است که معنویت و اخلاق و حقیقت را در شکلی ویژه و قالبی سنجیده، زبانی زیبا و شکیل و اثرگذار، به وارثان حقیقی این انقلاب مقتدر هدیه می‎کنند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول