اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده سوریه در سازمان ملل با افشای ضبط سلاح‌های اسرائیلی در حمص:

حمایت مالی-تسلیحاتی عربستان و قطر از مخالفان سوریه علنی و رسمی شده است

خبرگزاری فارس: نماینده سوریه در سازمان ملل با افشای اینکه حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان و قطر از مخالفان مسلح سوریه علنی و رسمی شده است، گفت که این سلاح‌ها ضبط شده و بسیاری از آن اسرائیلی است.

حمایت مالی-تسلیحاتی عربستان و قطر از مخالفان سوریه علنی و رسمی شده است

به گزارش فارس، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از دوگانگی سخنان بان کی مون دبیر کل سازمان ملل درباره کشورش بشدت انتقاد کرد.

الجعفری روز گذشته در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: سخنان بان کی مون در خصوص قطعنامه‌ای که دو هفته پیش در مجمع عمومی علیه سوریه تصویب کرد، سبب بحرانی‌تر شدن اوضاع سوریه است و کمکی به حل بحران نمی‌کند.

سازمان ملل و کشورهای مختلف چشمشان را روی حقایق سوریه بسته‌اند

الجعفری خطاب به سازمان ملل اعلام کرد که به سوریه اتهام زده می‌شود که ملت خود را تنها گذاشته و حمایت نمی‌کند در حالی که هر کشوری برای ملت خود را در برابر تروریسم، اقدامات خرابکارانه و ناامنی حمایت می‌کند و این کاری است که سوریه می‌کند اما متاسفانه ما شاهدیم که کشورهای مختلف چشمان خود را بر روی گروه‌های مسلح در سوریه، ورود غیرقانونی خبرنگاران به حمص، اعطای چند میلیون دلار به مخالفان مسلح سوریه بسته‌اند. برخی کشورها علنا از کمک به مخالفان سوریه صحبت می‌کنند. کشوری دیگر علنا می‌گوید که چند میلیون دلار به مخالفان مسلح سوریه کمک کرده است.

حمایت مالی و تسلیحاتی قطر و عربستان از مخالفان سوریه علنی و رسمی شده است

وی در خصوص مواضع عربستان و قطر که خواستار مسلح کردن عناصر و گروهک‌های تروریستی در سوریه شدند، اعلام کرد که این کشورها علنا و رسما این کار را می‌کنند.

نماینده سوریه افزود که سوریه از سخنان علنی وزیر خارجه عربستان و قطر که چند روز گذشته بر ضرورت مسلح کردن افراد مسلح در سوریه سخن گفتند، و اینکه لیبی اعلام کرد 100 میلیون دلار به مخالفان مسلح سوریه کمک می‌کند تعجب نکرد.

الجعفری گفت: روند مسلح کردن مخالفان از طرف این کشورها امر جدیدی نیست و مدتی است که شروع شده ولی الان رسمی و علنی شده است و برخی کشورها این را می‌شنوند که دولت سوریه این سلاح‌ها را ضبط کرده است و بیشترش از در برخی مناطق حمص اسرائیلی است.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول