اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

24 ساعت پس از قتل دو جوان عربستانی به دست نیروهای امنیتی

عربستان خواستار همه‌نوع حمایت از مخالفان سوریه شد

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه عربستان در نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه عرب اعلام کرد که باید از مخالفان سوریه همه‌نوع حمایت ممکن را به عمل آورد.

عربستان خواستار همه‌نوع حمایت از مخالفان سوریه شد

به گزارش فارس، وزرای خارجه اتحادیه عرب امروز تلاش‌های خود برای براندازی نظام سوریه را ادامه دادند و سه نشست پیاپی در سطح وزرای و نمایندگان برگزار کردند.

این نشست‌ها تحت پوشش تلاش برای توقف کردند خونریزی و حمایت از مردم سوریه برگزار می‌شود اما مردم سوریه تاکنون چندین تظاهرات علیه اتحادیه عرب و دخالت‌های آن و دخالت‌های عربستان و قطر برگزار کرده‌ و حمایت خود از دولت سوریه تاکید کرده‌اند.

به گزارش رویترز، در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب، عربستان سعودی بشدت خواستار حمایت از مخالفان سوریه شد.

این در حالی است که مخالفان مسلح و تروریست در شهر حمص، در روزهای گذشته با حمله‌ خمپاره‌ای به یک بیمارستان دولتی در این شهر با ارتش سوریه درگیر و سبب کشته شدن ده‌ها نفر شدند.

رویترز افزود: تونس نیز اعلام کرد که در 24 فوریه نشست اول گروه تماس «دوستان سوریه» را که شامل کشورهای عرب و غیر عرب و مورد حمایت غرب است، برگزار می‌کند.

در ین نشست، وزاری خارجه اتحادیه عرب طرح اعزام ناظران عرب و غیر عرب وابسته به سازمان ملل را به جای ناظران عرب پیشنهاد کردند.

سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان بر حمایت از مخالفان سوریه تاکید کرد و مدعی شد: تا کی باید شاهد اتفاقاتی باشیم که برای ملت سوریه می‌افتد... تا کی باید به نظام سوریه مهلت بدهیم که مرتکب کشتار مردمش شود.

سعود الفیصل در حالی این سخنان را گفت که نیروهای امنیتی کشور ظرف 48 ساعت گذشته دو جوان معترض را در شرق این کشور به ضرب گلوله کشتند و تظاهرات مردم را بشدت سرکوب کردند.

وزیر خارجه عربستان سعودی افزود: از نشست امروز انتظار می‌رود که اقدامات قاطعانه‌ای اتخاذ کند زیرا انواع راهها برای توقف کشتار در سوریه شکست خورده است... اتحادیه عرب ... باید کانال‌های تماسی با مخالفان سوریه باز کند و همه نوع حمایت را از آنان به عمل آورد.

این مسئول سعودی در ادامه روشن نکرد که آیا حمایت‌های مد نظر وی، شامل حمایت نظامی و تسلیحاتی از مخالفان دمشق می‌شود یا خیر.

انتهای پیام/.++

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول