اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امیرآبادی پیش بینی‌ها را بر هم زد

تعیین تکلیف سه صندلی بهارستان با سرانگشت تدبیر مردم قم

خبرگزاری فارس: حال که تکلیف سه صندلی بهارستان در حوزه انتخابیه قم مشخص شد، همه باید به کاندیداهایی که بیشترین رای مردم را به خود اختصاص داده‌اند، در خدمت‌رسانی به مردم کمک کند.

تعیین تکلیف سه صندلی بهارستان با سرانگشت تدبیر مردم قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حضور گسترده و بی نظیر مردم قم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی رقم خورد که کشور‌های غربی همه تلاش خود را به کار گرفتند تا مردم را پای صندوق‌های رای نبینند. اما این حضور با شکوه بار دیگر اقتدار ایران اسلامی و استقامت و رادمردی و پافشاری ملت بر حمایت از انقلاب و ولایت فقیه را به رخ جهانیان کشاند و دنیا را مبهوت حماسه خود ساخت.

دیروز قم شاهد صحنه‌های بی‌بدیلی از حضور با شکوه مردم در تعیین سرنوشت خود بود. پیر و جوان، زن و مرد، همه و همه آمده بودند تا با سرانگشت تدبیر خود سه صندلی بهارستان نهم را به افرادی بسپارند که به عقیده آنان می‌توانند مشکلات استان را پیگیری و برطرف نمایند.

طبق آخرین آمار با پایان یافتن شمارش آراء در حوزه انتخابیه قم علی اردشیر لاریجانی با کسب 270 هزار و 382 رای بیشترین آرا را در این استان کسب کرد. همچنین حجت الاسلام والمسلمین رضا آشتیانی عراقی با 164 هزار و 219 رای و احمد امیرآبادی فراهانی با کسب 147 هزار و 765 رای از مجموع 414 هزار و 865 آرای صحیح ماخوذه توانستند به خانه ملت راه یابند.

در این میان علی لاریجانی برای دومین بار است که از حوزه انتخابیه قم به مجلس راه پیدا می‌کند. حجت الاسلام آشتیانی که دو دوره قبل نیز نماینده قم بوده، این دوره سومین تجربه را از حضور در خانه ملت کسب می‌کند. اما احمد امیرآبادی فراهانی نخستین بار است که نشستن بر صندلی بهارستان را تجربه می‌کند.

با توجه به حمایت جامعه مدرسین از علی لاریجانی و حجت الاسلام آشتیانی و همچنین ویژگی‌های شخصیتی این دو کاندیدا، تقریبا حضور آنان در بهارستان قطعی به نظر می‌رسید.

اما در حالی که در بسیاری از محافل سیاسی استان پیش بینی می‌شد که حجج اسلام بنایی و ذوالنور یا وارد دور دوم شوند و یا یکی از آنان بر صندلی بهارستان تکیه بزنند، مردم قم این معادلات را بر هم زدند و امیرآبادی را به مجلس فرستادند.

در همه هیاهوهای تبلیغاتی کاندیداها که موجب گرم شدن تنور انتخابات شد، این احمد امیرآبادی فراهانی بود که گوی سبقت را از مابقی رقبا ربود و به رغم تمام پیش بینی‌ها توانست راهی بهارستان نهم شود.  

حال که تکلیف سه صندلی بهارستان در حوزه انتخابیه قم مشخص شد، همه افرادی که برای خدمت به این نظام و کشور کاندیدا شده‌اند ضروری است به رای مردم احترام بگذارند و اگر فردی رای نیاورد باید به کسی که رای آورده در خدمت‌رسانی به مردم کمک کند.

=================

یادداشت: جواد قاسمی ورجانی

=================

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول