اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام جمشیدی در گفت‌وگو با فارس:

مردم با شرکت در انتخابات بار دیگر به نظام اسلامی آری گفتند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: معنای حضور پرشور مردم در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی، رأی به نظام، رأی به ارزش‌های انقلابی و رأی به ادامه ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و اسرائیل است.

مردم با شرکت در انتخابات بار دیگر به نظام اسلامی آری گفتند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به مشارکت پرشور مردم قم و کشور در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم قم به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری اهل بصیرت هستند، یعنی شرایط و اقتضائات را خوب درک می‌کنند و بر اساس آن عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: پیوند مردم استان قم با انقلاب یک پیوند دیرینه و ناگسستنی است که از ابتدای نهضت آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطر نشان کرد: مردم قم در زمان حضرت امام خمینی(ره) با وی پیوند عمیقی داشته و بر اساس دستورات آن مرد بزرگ زندگی خود را تنظیم می‌کردند.

وی عنوان داشت: از زمان آغاز زعامت مقام معظم رهبری نیز این پیوند عمیق وجود داشته و مردم قم در موقعیت‌های مختلف وفاداری خود به ایشان را ثابت کردند.

جمشیدی اضافه کرد: علت این پیوند عمیق مردم قم با رهبر انقلاب این موضوع است که مردم همواره با روحانیت پیوند عمیقی داشته‌اند و بر اساس همین پیوند، روحانیت را در انجام رسالت‌های خود کمک می‌کرده‌اند.

وی گفت: در واقع موضوعی که شهر قم را از شهرهای دیگر متمایز می‌کند این است که مردم این شهر با بصیرت مثال‌زدنی خود در حمایت از روحانیت، به مأمنی برای دغدغه‌مندان اسلام و تشیع تبدیل شده‌اند که بروز انقلاب اسلامی از این شهر نیز نشان از همین موضوع دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اذعان داشت: شرکت گسترده مردم در این انتخابات نشان داد، مردم قم این ویژگی را هنوز حفظ کرده‌اند و همواره در راه ولایت باقی خواهند ماند.

وی افزود: در شرایط حساسی که دشمنان نظام اسلامی به تهدید ملت ایران روی‌ آورده‌اند، مردم قم با حضور گسترده در صحنه انتخابات بار دیگر بصیرت و ولایت‌مداری خود را نشان داده و ثابت کردند از تهدیدات دشمنان هراسی ندارند.

جمشیدی ابراز داشت: مردم ما به خوبی می‌دانند که استکبار جهانی تمام قامت و با تمام قدرتی که در اختیار دارد، منتظر فرصتی برای ضربه زدن به کشور است، از این‌رو با اقتدار وارد میدان شدند تا این فرصت را به مستکبران ندهند.

وی ادامه داد: معنای این حضور پرشور مردم در انتخابات، رأی به نظام، رأی به ارزش‌های انقلابی و رأی به ادامه ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و اسرائیل است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: استکبار جهانی نیز دیگر باید به این تحلیل رسیده باشد که هر چه فشارها و تحریم‌ها را علیه ملت ایران بیشتر می‌کند، مردم به حضور یکپارچه در صحنه حمایت از نظام بیشتر تشویق می‌شوند.

وی متذکر شد: نظام اسلامی دو رکن اساسی دارد که یکی از آن جنبه مردمی نظام است و رکن دیگر اسلام است که سبب می‌شود همه نظام اسلامی را به‌عنوان یک الگوی حکومتی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی بدانند.

جمشیدی تصریح کرد: هر کدام از این دو رکن که تقویت شود، موجب افزایش اقتدار نظام اسلامی در جهان خواهد شد.

وی افزود: جنبه مردمی این نظام که از ابتدا در پیروزی انقلاب و پس از آن در شکل‌گیری این نظام سیاسی نقش پررنگ داشته، سبب شده که مردم پای این نظام بایستند و تسلیم زیاده‌خواهی استکبار نشوند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطر نشان کرد: انتخابات صحنه رقابت برای حضور در عرصه خدمت است تشخیص اصلح بودن افراد در این زمینه به عهده مردم است و اگر بخواهیم به این موضوع یک نگاه اسلامی داشته باشیم باید بگوییم از کسانی که رأی نیاورده‌اند، یک سلب مسئولیت شرعی شده است.

وی ادامه داد: عرصه خدمت به مردم و نظام اسلامی محدود به مجلس نیست و ساحت‌های مختلفی دارد که افراد در هر یک از این ساحت‌ها که مشغول به خدمت شوند، می‌توانند اثرگذار باشند.

جمشیدی در پایان ابراز داشت: در حقیقت پس از گذشت چند سال از پیروزی انقلاب، گفتمان ما در انتخابات باید یک گفتمان رقابتی باشد و پیروز نشدن در انتخابات نباید موجب کم شدن از ارزش‌های نامزدها باشد.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول